Vi planerar att sätta in en kamin av något slag i vårt hus. Vi har hittat två som tillverkas av Keddy. Någon med erfarenhet av Keddy, gör de bra kaminer?
Sen, de har en lättmurspis och en liiiiten liten kakelugn (så söt så söt :-*). Vad är skillnaden mellan murspis och kakelugn värmemässigt?
Sen ett problem: Vi ska ju bygga ett Ä-hus och vi vill helst inte ha ett stort rör som sticker upp mot taket från spisen (toppansluten). Problemet är ju att röret riskerar att hamna på väggen i sovrummet om man bakansluter den...
:-/
Någon som lyckats bakansluta spisen ändå?