2 648 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Kakelfix istället för flytspackel?
Hej!
Jag håller på och grejar i källaren (byggår 67, oisolerad grund) och bygger bland annat ny tvättstuga. Den nya tvättstugan hamnar i en del som tidigare var dusch / toa. I med detta har jag dragit nytt avlopp och satt brunnar på nya ställen.
Golvet är överlag plant och jag har lutning mot den nya brunnen, dock så jag jag en liten dal i lutet mot den nya brunnen så jag ska åtgärda det. Priset på flytspackel avsett för källare avskräcker mig och det slog mig att det kanske funkar med vanligt kakelfix.
Vad säger ni? Funkar det?
Jag håller på och grejar i källaren (byggår 67, oisolerad grund) och bygger bland annat ny tvättstuga. Den nya tvättstugan hamnar i en del som tidigare var dusch / toa. I med detta har jag dragit nytt avlopp och satt brunnar på nya ställen.
Golvet är överlag plant och jag har lutning mot den nya brunnen, dock så jag jag en liten dal i lutet mot den nya brunnen så jag ska åtgärda det. Priset på flytspackel avsett för källare avskräcker mig och det slog mig att det kanske funkar med vanligt kakelfix.
Vad säger ni? Funkar det?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fläktkonvektor istället för radiator i sovrum?
Värme allmänt -
Konsekvenser av att koppla in induktionsspis 400 2N~ istället för 400 3N~
El -
Hur montera ventil istället för rökrör i murstock
Byggmaterial & Byggteknik -
Plastmatta istället för våtrumsmatta
Badrum -
Endast kakelfix på tätskikt istället för kakel och klinker
Badrum