Jag har läst att det inte går att kakla på våtrumstapet och inte heller på cc 60 som vi har i vårt Älvsbyhus.
Behöver tips på hur man kan gå tillväga utan att behöva riva hela väggen?
Är det ens möjligt? Läser på många trådar här och blir inte klokare.
Finns det någon möjlighet ?
Tips och tricks
 
Varför skulle man inte kunna kakla på cc 60?
Hur är väggarna uppbyggda idag?
 
useless useless skrev:
Varför skulle man inte kunna kakla på cc 60?
Hur är väggarna uppbyggda idag?
Det är reglad 60 cc stomme med spånplattor på väggar.
Det är många som har sagt att det måste vara 30 cc annars så spricker fogen, men jag tänker att man kan använda mjuk fog.
Fått ett parti kakel lite större plattor som jag tänkte använda.
Huset är byggt på 90 talet och har våtrumstapet i badrummet som är lite tråkigt
 
Jag har kaklat på 60cc i ett hus från 60-talet. Det var bara gips och inga spånskivor. Jag bor kvar i samma hus 20 år senare och det håller än idag. Inga spruckna fogar.
 
Det går ju varken sätta på våtrumstapet eller spånskiva eller gar du tänkt gipsa på och sen på med nytt tätskikt och kakel?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.