1 662 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Kakel ovanför bänkskiva
Hejsan. Jag ska kakla ovanför bänskivan i köket ända upp till tak. Jag har just nu endast enkelgips 120x240 med 60 cm avstånd mellan reglarna. Då jag har läst på lite om detta (lite väl sent) så ser jag att vid enkelgips ska det max var 45 cm mellan reglarna när det ska kaklas. Då bänkskåpen redan är monterade så undrar jag om det går att sätta på dubbelgips endast från bänkskiva upp till tak?
Välkommen till BH med första inlägget!
Givetvis går det att sätta dubbelgips från bänkskiva upp till tak. Om du inte kan skruva fast den extra gipsskivan ordentligt, får du även limma den mot de som redan är på väggen.
Givetvis går det att sätta dubbelgips från bänkskiva upp till tak. Om du inte kan skruva fast den extra gipsskivan ordentligt, får du även limma den mot de som redan är på väggen.
Tack för svar! Går det inte att använda gipsskruv för dubbelgips? 😊thomas33 skrev:
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden