Hejsan. Jag ska kakla ovanför bänskivan i köket ända upp till tak. Jag har just nu endast enkelgips 120x240 med 60 cm avstånd mellan reglarna. Då jag har läst på lite om detta (lite väl sent) så ser jag att vid enkelgips ska det max var 45 cm mellan reglarna när det ska kaklas. Då bänkskåpen redan är monterade så undrar jag om det går att sätta på dubbelgips endast från bänkskiva upp till tak?

Välkommen till BH med första inlägget!:)
Givetvis går det att sätta dubbelgips från bänkskiva upp till tak. Om du inte kan skruva fast den extra gipsskivan ordentligt, får du även limma den mot de som redan är på väggen.

thomas33 skrev:
Välkommen till BH med första inlägget!:)
Givetvis går det att sätta dubbelgips från bänkskiva upp till tak. Om du inte kan skruva fast den extra gipsskivan ordentligt, får du även limma den mot de som redan är på väggen.
Tack för svar! Går det inte att använda gipsskruv för dubbelgips? 😊

Filip Brattlöf skrev:
Tack för svar! Går det inte att använda gipsskruv för dubbelgips? 😊
Det finns skruv för dubbelgips, något längre helt enkelt. Men jag hade nog tagit ett tunt lager lim också över skivorna, det är bara 2 kvm eller vad du kan tänkas ha..

Roev08 skrev:
Det finns skruv för dubbelgips, något längre helt enkelt. Men jag hade nog tagit ett tunt lager lim också över skivorna, det är bara 2 kvm eller vad du kan tänkas ha..
Det är ca 5kvm, men jag kör med lim + skruv. Tack gör hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.