Har en kaklad vägg i badrummet och där kaklet möter dörrkarm har jag en fråga.
Kan man skipa foder och låta kaklet omsluta karmen d v s sätter jag dit en 90 dörr så kommer kanten på kaklet precis i liv med insidan av karmen ?
Fungerar det att ha det så, det kanske rent av är snyggare än att ha ett dörrfoder, har inte hittat några bilder så finns det några är jag tacksam.
Kan man skipa foder och låta kaklet omsluta karmen d v s sätter jag dit en 90 dörr så kommer kanten på kaklet precis i liv med insidan av karmen ?
Fungerar det att ha det så, det kanske rent av är snyggare än att ha ett dörrfoder, har inte hittat några bilder så finns det några är jag tacksam.
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Det är nog inget brukligt tillvägagångssätt. Allt beror ju på rörelser i dörr och karm antar jag. Man vill nog gärna ha nåt som skiljer dem åt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Man kan väl ha en kantlist, på samma sätt som vid hörn. Men foder tycker jag är mycket snyggare.B Betta skrev:Har en kaklad vägg i badrummet och där kaklet möter dörrkarm har jag en fråga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Tycker det låter lite onödigt med plast. Du har ju målat snickeriet ändå.
Klicka här för att svara