5 619 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Kakel-Klinker-Plastmatta
Fråga: Om man ser till frågorna(många i alla fall) varför väljer man kakel eller klinker, med allt det merjobb det medför ,respektive den osäkerhet det innebär vad avser täthet när det finns "plastmattor" för vägg o golv? Plastmattorna ger ju "fullständigt" skydd jmf. med de andra alternativen....... O.K. möjligen för att det ÄR kakel o klinker av estetiska skäl, även om man nu kan köpa material som ser ut som kakel o klinker fast i "plast". Vi bodde i Spanien en vinter o det var väldigt opraktiskt med klinker o kakel , allt som föll i golvet gick sönder....
Carra
Carra
"Plastkakel" som Du ser inom " " = Plast som har ett mönster så att det ser ut som kakel eller för den skull som nåtat trä,som vi fastnat för. Jmf. alla laminatgolv som kan se ut som " vad som helst" egentligen beroende på vad man tryckt på för ytskikt.
carra
carra
Den var bra..... Jag är inte speciellt hovsam, det är klädsamt men inte lönsamt....så det har fått vara för mig.
Med mitt mått av begränsade själsförnödenheter har jag nog nått the sky för mitt vidkommande.
Mina vuxna barn säger : Jag skäms inte för min pappa han får skämmas för sig själv.....
Det ligger en hel det i det yttrandet
carra
Med mitt mått av begränsade själsförnödenheter har jag nog nått the sky för mitt vidkommande.
Mina vuxna barn säger : Jag skäms inte för min pappa han får skämmas för sig själv.....
Det ligger en hel det i det yttrandet
carra
Håller fullständigt med. Till vår snart byggda villa ingår det plastmattor men vi har ångest. Visst, det är det säkraste och det kostar oss inget extra, men grupptryck och kommentarer som "kakel är ju sååå fiiiint" "men usch hur kan ni ha plastmattor....." gör att vi står och väger till att välja kakel för 30 000 extra..... Helt galet egentligen.
Innan jag läste detta så hade vi bestämt oss för att kakla. Nu efter att jag läst inlägget så är jag tillbaks på ruta ett. Vettesjutton om man inte kan lägga 30 000 på något roligare istället........
MEN... så kommer "men'et". Det ÄR snyggare med kakel, jag klarar inte av de flammiga våtrumstapeterna och mattorna. Och dessutom känns det halvkul att köpa snygga (dyra) badrumsmöbler när man "bara" har plastmatta. SUCk. Jobbigt detta.
/En tjej som inte fyllt 30 än och idag har superstylat lyxbadrum och skall bygga ny villa och kommer nog välja plastmatta ändå.....
Innan jag läste detta så hade vi bestämt oss för att kakla. Nu efter att jag läst inlägget så är jag tillbaks på ruta ett. Vettesjutton om man inte kan lägga 30 000 på något roligare istället........
MEN... så kommer "men'et". Det ÄR snyggare med kakel, jag klarar inte av de flammiga våtrumstapeterna och mattorna. Och dessutom känns det halvkul att köpa snygga (dyra) badrumsmöbler när man "bara" har plastmatta. SUCk. Jobbigt detta.
/En tjej som inte fyllt 30 än och idag har superstylat lyxbadrum och skall bygga ny villa och kommer nog välja plastmatta ändå.....
Vissa säger att kakel höjer andrahandsvärdet. Jag säger NEJ! Smaken är som baken. Hellre ett våtrumsbadrum som man kan kakla själv (om man vill) än ett badrum med mörkblått kakel och fula bårder. Skitsamma om det är 2 mån gammalt. FUlt som stryk ändå.
Tycker iaf. jag...... 
Klicka här för att svara