Har planer att renovera badrummet från golv till tak. I nuvarande läge så är det våtrumsmatta och våtrumstapeter från förmodligen 70-talet som är så otroligt fula. Det är en bostadsrätt det handlar om, vilket jag har i syfte att sälja sedan inom några år.

Har en stor i dilemma de senaste månaderna, välja kakel/klinker som är dyrare och det tar längre tid att utföra. Eller våtrumsmatta/våtrumstapeter som är relativt billigare och kortare tid att bli färdig.

Bor i Hallandstrakten, så jag vet inte vilket pris som är rimligt per timme för hantverkare när det gäller antingen kakel eller våtrumsmatta?

Om det var ni som skulle sälja/köpa bostadsrätt, vad går ni ut efter badrummet?
Min tanke var att det ska se fräsch ut men nu blir jag bara mer osäker vad är det som är fräsch för köpare?
För mig är fräsch våtrumsmatta/tapet likaså kakel/klinker, bara det är fräsch och inget mögel i badrummet eller några fuktskador.

Bostadrätten gick ut på ca 1 000 000, självklart att man vill få åtminstone lite avkastning när man säljer den.

Anledningen att jag tänkte först på våtrumsmattan, billigt för det första eftersom jag har en kök från 50-talet som måste också renoveras och då skulle jag kunna renovera båda rummen med det jag har råd med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.