Hej!

Jag undrar om det är någon som har lite länkar till affärer som säljer kakel i polen (Gdynia,Gdansk)
Även badrumsmöbler och vitvaror.

Har hittat ett par här på forumet, men alla är på polska. Finns det någon på engelska?

Eller om det var bilder på produkterna så man kunde hitta på sidan utan polska-lektioner?

Tack så mycket! ;D

Hej.
Har precis varit i Polen och handlat kakel o klinkers.
Blev besviken på OBI s sortiment. Besökte även Castorama och LeroyMerlin. Dom två sistnämnda var ganska likvärdiga. Handlade mitt på LM. Italienskt klinker som kostade närmare 200 kr i polen och samma hemma kostade 260 kr. I mitt fall blev det inte så mycket besparing. Tidspressen gjorde kanske att man inte tänkte klart. Affären fraktade mitt klinkers till båten gratis. Beställ pallplats i förväg även om det inte blir någon affär.

Vi funderar också på att åka över till Polen och kolla på kakel och klinker men efter att ha läst inläggen så verkar det som om det inte är värt det...
De reklamblad som finns att tanka hem från butikerna ger sken av att det finns "vanligt" tex vitt och lite grått men inte så mycket "roligt" kakel tex mosaik och lite mer exlusivt. Är det någon som har varit över och undersökt marknaden lite mer på djupet?

Något att tänka på är att det finns många lågprisbutiker i sverige oxå.

Fast någon skrev att det är upp till 80% billigare kakel i Polen. Vi ska dit och kolla. Finns det något att ha så köper vi, annars har vi iaf varit på en trevlig utflykt. Det kostar bara 375 kr ToR per person inkl bil+släp att åka till Polen.

375:- tor per person!?! Hur och vad åker du då??? Altsså varifrån i Sverige och med vilket bolag???

Någon som har andra förslag på hur man tar sig till Polen? Vi bor i Dalarna så helst från Stockholm!

Jag o min sambo ska kanske åka på söndag!!!!

MVH/ A-K

Tack!!!!!

jättebra!! ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.