Vi har grymt svårt att bestämma oss för vad vi ska ha för kakel i köket :(luc

Köket är luckor från Vedum "Annika -Metallicvit "- & bänkskiva valnöt, svarta detaljer i köket.

Vi har fastnat för svart eller vitt .....men vilken storlek på kakel ??
Mosaik, små avlånga plattor, balnkt eller matt....

Jag kan nog även tänka mig ngn snygg "vatten-turkos" färg.....

Smakråd emottages tacksamt !

/Matte o husse
 
T
Svarta blanka 10x30 cm plattor med grå fog, skitsnyggt!
 
Jag har samma "problem"... Har vita köksluckor och svart bänkskiva. Funderar på matt svart 10x30. Undrar om det blir för mörkt men å andra sidan tror jag man tröttnar på för starka färger.

Personligen tycker jag mosaik är för plottrigt. Snyggast enligt mig är 10x30 eller möjligtvis 10x10.
 
Har också samma "problem". Vita luckor, men har inte ännu bestämt bänkar... Skulle inte välja svart, blir för mörkt och jag tror att du tröttnar. Vitt är alltid snyggt, lite mindre plattor kanske. Personligen gillar jag mosaik. Ljusgrått, eller vatten-turkost, som du säger, kan bli jättesnyggt. Tror inte man tröttnar om färgen är hyfsat neutral.

Lycka till!
 
Vi har vita luckor och nästan svart bänkskiva.
Tyckte grått kakel passade bäst.
Svart hade blivit för mörkt...
 
  • DSC00074.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Skulle också rekommenderat en ljusgrå platta !

Mvh

Köksmontören
 
gillar också de rektangulära plattorna, men 10x30 börjar bli lite tjatigt. såg en riktigt grym högblank svart platta med fasade kanter i ett annorlunda format, vet ej vad det var, men har fått för mej att det var 20x60.. hur som helst, formatet, den tuffa färgen, det blanka kändes modernt och blev en härlig mix med det annars rätt´mjuka fasade kanterna som känns mindre ´moderna´..riktigt najs! Tyvärr minns jag inte märket..
 
Vi har vitt högblanka luckor med svart stenskiva. Vi bestämde oss för en röd glasmosaik och är jättenöjda!!
 
Vi valde att sätta mattsvart kakel(10*30cm) i vårat nya kök. Vi är väldigt nöjda med det valet.
 
  • liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
NU har vi bestämt oss :)
Tack för era smakråd !

Till slut valde vi ändå svart mosaik.....mannen vägrade vitt och "vatten turkos" känndes lätt att tröttna på efter ngt år ...
Hoppas att det blir bra , lägger ut bild när det är klart ;)

Fortsätt gärna att lägga in bilder på era snygga kök
/Matte
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.