Hej!

Är det någon som har erfarenhet av att sätta kakel i fönsterkarmen?

Vi håller på att bygga om vårt badrum och funderar på att sätta kakel i hela fönsterkarmen istället för att låta den vara i trä. Behöver man i sådana fall sätta gips ovanpå träet för att det inte skall röra på sig?

 
Det funkar alldeles utmärkt. Gips och fuktspärr i vanlig ordning ska det vara. Kan vara lämpligt att ha mjukfog (silikon) i kanten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.