2 801 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Kakel eller plastmatta badrum
Sida 1 av 2
Vi fick lov att renovera om badrummet pga vattenskada, en bekant tyckte vi skulle lägga plastmattor väggar och golv pga priset, men frun envisades med kakel och klinker, menade att det skulle höja värdet mer.
Nu fick jag höra att det finns risk med kakel i hus från 60-70 talet, att det spricker upp lättare när det rör sig m.m, halare golv och så klart priset på material.
Tyvärr är ju redan våtrumsmatta satt och golvsnubben började kakla i veckan. Har vi gjort bort oss totalt?
Nu fick jag höra att det finns risk med kakel i hus från 60-70 talet, att det spricker upp lättare när det rör sig m.m, halare golv och så klart priset på material.
Tyvärr är ju redan våtrumsmatta satt och golvsnubben började kakla i veckan. Har vi gjort bort oss totalt?
Jag tror att kakel drar upp värdet men våtrumsmattorna idag är ju väldigt fina jämfört med förr.
Dessutom, om man har ångest kring ev. fuktskador är ju våtrumsmattan att föredra då den faktiskt går att inspektera
Kakel är inga problem idag då man har andra typer av tätskiktssystem jämfört med förr, som kan röra sig med huset. Det var väl främst de rollade systemen förr om sprack till slut.
Dessutom, om man har ångest kring ev. fuktskador är ju våtrumsmattan att föredra då den faktiskt går att inspektera
Kakel är inga problem idag då man har andra typer av tätskiktssystem jämfört med förr, som kan röra sig med huset. Det var väl främst de rollade systemen förr om sprack till slut.
Man rollade på tätskiktet alltså?S SvanteC skrev:Jag tror att kakel drar upp värdet men våtrumsmattorna idag är ju väldigt fina jämfört med förr.
Nu var jag lite bortsusad.Larsa skrev:
Det är träpanel av något slag på regel, sen har de satt gipsskivor, tätskikt, kakel. Jag litar på att de vet vad de gör. Men nu blir jag jävligt osäker.
Ok, kanske råspont då. Det håller för kakel.L lelleputt skrev:
poängen med mitt inlägg var att om man inte har annat än reglar bakom gipsen, och 60cm mellan reglarna, så är väggen inte lämplig att kakla på
Rent spontant kändes det rätt sjukt att ha trä i en badrumsvägg. Har ju iofs sett reglat golv i badrum. Är väl kanske lättare åtgärda och inte behöva bila.Larsa skrev: