37 129 läst ·
25 svar
37k läst
25 svar
Kährs eller Barlinek
Japp,
Lade in cirkus 70 kvadrat på övervåningen i fjol och är nöjd med resultatet.
På undervåningen har vi Forshaga och här har springor dykt upp under vintern. Vi har dock golvvärme på undervåningen medan övervåningen är bestyckad med element.
I ett av sovrummen uppe har lade vi in ett UPO golv som limmades och där har vi fått springor/sprickor.
Kontentan är att vi är nöjda med Barlinekgolvet.
Sök här i forumet då detta ämne har debatterats ett antal gånger.
Lade in cirkus 70 kvadrat på övervåningen i fjol och är nöjd med resultatet.
På undervåningen har vi Forshaga och här har springor dykt upp under vintern. Vi har dock golvvärme på undervåningen medan övervåningen är bestyckad med element.
I ett av sovrummen uppe har lade vi in ett UPO golv som limmades och där har vi fått springor/sprickor.
Kontentan är att vi är nöjda med Barlinekgolvet.
Sök här i forumet då detta ämne har debatterats ett antal gånger.
Vilken sort var det in la in? Vad jag har sett på Barlinek's sida så finns lite olika valiteter.
Var där stora färgskiftningar eller kvistar i golvet?
"Vi" (=jag) hade inga problem när vi lade det utan det fungerade bra med "specialverktyget" som finns att köpa på byggmax.
Det tog ett litet tag in man fick in snitsen men sedan flöt det på över förväntan.
Färgskalan är homogen och det var inte speciellt mycket kvist vilket gör att om man är ute efter "country" stil på golvet så passar det mindre bra.
Det tog ett litet tag in man fick in snitsen men sedan flöt det på över förväntan.
Färgskalan är homogen och det var inte speciellt mycket kvist vilket gör att om man är ute efter "country" stil på golvet så passar det mindre bra.
homogent är det jag är ute efter
men misstänkte att det kanske var den variant av golvet som kan innehålla stora färgskiftningar.
Hej
Har lagt byggmax barlinek björk trestav på stora delar av nedervåningen, ca 85 kvm. Vikt ca 1 ton och hur många fel på laminatet?? Ett hörn på en planka var ytterst lite skadat, knappt synbart fabriksfel.
Kan gott rekomendera detta golv som dessutom är ursnyggt. "Biter" bra i sponten men lite segknackade kortändar ibland.
Fråga?? Lackytan käns lite sträv. Kan man behandla den med ngt? En del säger parafin för att "mätta porerna". Å andra sidan halkar man ju inte omkring.
Förutsättningar; bjälklag, glespanel (28X70), golvvärmeplåtar med vattenpexslang 16mm LK, laminat. Fungerar utmärkt (ännu så länge).
Lösvirkeshus!
Har lagt byggmax barlinek björk trestav på stora delar av nedervåningen, ca 85 kvm. Vikt ca 1 ton och hur många fel på laminatet?? Ett hörn på en planka var ytterst lite skadat, knappt synbart fabriksfel.
Kan gott rekomendera detta golv som dessutom är ursnyggt. "Biter" bra i sponten men lite segknackade kortändar ibland.
Fråga?? Lackytan käns lite sträv. Kan man behandla den med ngt? En del säger parafin för att "mätta porerna". Å andra sidan halkar man ju inte omkring.
Förutsättningar; bjälklag, glespanel (28X70), golvvärmeplåtar med vattenpexslang 16mm LK, laminat. Fungerar utmärkt (ännu så länge).
Lösvirkeshus!
Hittade denna artikel:
http://www.testfakta.se/hem_hushall/article82471.ece Där visar sig att Barlinek är bäst i test!
http://www.testfakta.se/hem_hushall/article82471.ece Där visar sig att Barlinek är bäst i test!
Testet säger inget om hur tydligt skarvar känns..
La 40m2 förra våren, fick 40m2 omlagt förrförra veckan.
Lamellsläpp, skarvar mm.
Byggmax hjälpte mig så långt de hade möjlighet.
När golvet ska bytas i köket kommer jag testa ett annat fabrikat.
La 40m2 förra våren, fick 40m2 omlagt förrförra veckan.
Lamellsläpp, skarvar mm.
Byggmax hjälpte mig så långt de hade möjlighet.
När golvet ska bytas i köket kommer jag testa ett annat fabrikat.
Vad tråkigt! Hoppas du blir nöjd med det andra fabrikatet, har hört att K-Rauta ska vara riktigt bra!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden