6 492 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Kaffebryggare under skåpen
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Har precis blivit färdig med köket och bryggde kaffe för första gången häromdagen. Bryggaren står i ett hörne under hörnskåpet, men som alla vet så blir det ju en hel del vattenånga när man brygger och detta kan ju inte vara speciellt nyttigt för stommen, varmt och vått på samma gång...
Finns det nåt att behandla undersidan med eller gäller det bara att flytta bryggaren?
Tips?
Finns det nåt att behandla undersidan med eller gäller det bara att flytta bryggaren?
Tips?
Hej!
En diskmaskin som jag köpte hade en ganska tjock genomskinlig självhäftande plastbit medskickad som man skulle klistra på undersidan av bänkskivan ovanför diskmaskinen för att skydda mot ångan från den när man öppnar den.
En liknande lösning kanske skulle fungera under ditt köksskåp.
/pinebar
En diskmaskin som jag köpte hade en ganska tjock genomskinlig självhäftande plastbit medskickad som man skulle klistra på undersidan av bänkskivan ovanför diskmaskinen för att skydda mot ångan från den när man öppnar den.
En liknande lösning kanske skulle fungera under ditt köksskåp.
/pinebar
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Flytta på bryggaren.
På sikt blir det skador även på skåpsluckan ovanför. vet av erferenhet.
På sikt blir det skador även på skåpsluckan ovanför. vet av erferenhet.
Tala om materialkvalité!
@Byllen88 ... nåt jag skrev för 19 år sen 😂yonna skrev:
Klicka här för att svara
