Har precis blivit färdig med köket och bryggde kaffe för första gången häromdagen. Bryggaren står i ett hörne under hörnskåpet, men som alla vet så blir det ju en hel del vattenånga när man brygger och detta kan ju inte vara speciellt nyttigt för stommen, varmt och vått på samma gång...

Finns det nåt att behandla undersidan med eller gäller det bara att flytta bryggaren?

Tips?
 
Hej!

En diskmaskin som jag köpte hade en ganska tjock genomskinlig självhäftande plastbit medskickad som man skulle klistra på undersidan av bänkskivan ovanför diskmaskinen för att skydda mot ångan från den när man öppnar den.
En liknande lösning kanske skulle fungera under ditt köksskåp.

/pinebar
 
Det fins fuktspärrar att köpa till bänkskivor för att skydda mot fukten från diskmaskinen; oftast i form av en självhäftande armerad aluminiumfolie eller -som Pinebar säger- genomskinlig plast.
 
Flytta på bryggaren.

På sikt blir det skador även på skåpsluckan ovanför. vet av erferenhet.
 
;) I mitt gamla 50-tals-kök hade jag en bänkdiskmaskin modell större och som, vid diskningens slut, automatiskt släppte dörren för självtork. Maskinen stod på samma plats i 17 år och skåp och skåpsdörr ovanför klarade daglig ånga under denna tid.

Tala om materialkvalité!
 
  • Gilla
Byllen88
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
;) I mitt gamla 50-tals-kök hade jag en bänkdiskmaskin modell större och som, vid diskningens slut, automatiskt släppte dörren för självtork. Maskinen stod på samma plats i 17 år och skåp och skåpsdörr ovanför klarade daglig ånga under denna tid.

Tala om materialkvalité!
@Byllen88 ... nåt jag skrev för 19 år sen 😂
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.