Hej, vi har en kabelkanal längs taket hemma som är tejpad med dubbelhäftande som ramlar ner med jämna mellanrum.
Självklart är jag less på det och ska fixa ordentligt nu, en gång för alla!

Har ni tejpat, skruvat eller limmat?
Era erfarenheter och rekommendationer? det är målad vägg hela vägen.
Sugen på biltemas "multibond".

( tyåp sådan list men inte sjölvhäftande utan vi har tagit egen tejp https://www.bauhaus.se/kabelkanal-p...l=1*1o6iij5*_up*MQ..*_gs*MQ..#yotpo-recension )

Det är oftast snyggare att klamra kabel, men med det sagt så skulle jag skruva upp kanalen. Du behöver oftast inte skruva i varje hål i listen så det behöver inte bli supermånga skruvar, särskilt om du återanvänder den befintliga som har lite tejp så får tejpen lite hjälp på traven med några skruvar.

Schneider optiline tycker jag är bra att jobba med när det inte går att undvika kabelkanaler. Självhäftande i all ära men skruva för att vara säker på att den sitter kvar.

Annars är en snyggt klamrad kabel bra mycket snyggare, men det kräver rätt kabeltyp och en del finess.

• Gilla
Laurentiusson
  • Laddar…
tack så längt för snabbt svar! Skruva vinner så långt. ja det är nästa säkrast .....

Vi har en vit rand på ca 3cm längs hela tak/väggkanten och kabelrännan är precis så tjock. så om man kisar så...... smälter det in med de andra väggarna,,,,,....eller? (önsketänkande)

RoTe
Jag kör biltemas självhäftande och den tar med sig färgen om man försöker ta bort den.

RoTe RoTe skrev:
Jag kör biltemas självhäftande och den tar med sig färgen om man försöker ta bort den.
ajdå höll jag på att säga men då sitter det ju bra som det ska. Tejpar du längs hela ?

RoTe
M miis skrev:
ajdå höll jag på att säga men då sitter det ju bra som det ska. Tejpar du längs hela ?
Alltså det är tejp på kabelkanalen, men jag väljer att inte ta bort skyddstejpen på hela om jag monterar på vägg.

Eftersom det är biltema så bör du nog tolka det som att färgen sitter dåligt ;)

• Haha
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.