J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo din frame kansk är några millimeter men sedan har du tekniklådan som gör att tvs totala tjocklek blir flera cm
För mig personligen är det skitsamma för det ligger spelkontroller, kameror, VR hjälm och en jävla röra med prylar som barnen (och ibland pappa) har att spela på, så för mig skulle en extra frame-låda göra varken från eller till, och kamera skulle behöva ha en egen hylla om TVn var lövtunn... Men visst, om man har ett hem där man byggt TV rummet kring TVn går det troligen att få det väldigt designat med denna TV. Jag bara tror att de flesta som köper TROR att det automatiskt blir det och inte fattar att de måste gröpa ur väggen och ställa en stor möbel att gömma alla sladdar i. Det är där jag tror att normalanvändaren hellre har en strömkabel från TVn och 3 cm "låda" inbyggd i TVn och att den sticker ut lite från väggen och inga lådor inkopplat, bara TVns inbyggda appar via WIFI. Fast normalanvändaren kanske har spelkonsoller mm och därmed ett skåp under TVn. Jag har en Philips TV åxå med Android, där behöver man i teorin inte koppla in nåt annat än spelkonsollen iom att den har bra appar.
 
J JohanLun skrev:
För mig personligen är det skitsamma för det ligger spelkontroller, kameror, VR hjälm och en jävla röra med prylar som barnen (och ibland pappa) har att spela på, så för mig skulle en extra frame-låda göra varken från eller till, och kamera skulle behöva ha en egen hylla om TVn var lövtunn... Men visst, om man har ett hem där man byggt TV rummet kring TVn går det troligen att få det väldigt designat med denna TV. Jag bara tror att de flesta som köper TROR att det automatiskt blir det och inte fattar att de måste gröpa ur väggen och ställa en stor möbel att gömma alla sladdar i. Det är där jag tror att normalanvändaren hellre har en strömkabel från TVn och 3 cm "låda" inbyggd i TVn och att den sticker ut lite från väggen och inga lådor inkopplat, bara TVns inbyggda appar via WIFI. Fast normalanvändaren kanske har spelkonsoller mm och därmed ett skåp under TVn. Jag har en Philips TV åxå med Android, där behöver man i teorin inte koppla in nåt annat än spelkonsollen iom att den har bra appar.
Jo visst men för mig är det inte en okej lösning med utstickande TV så väldigt bra det finns :) dock måste de få till lösning där man kan dra skiten i VP rör inte flatkabel utan rund. Tills dess sker tv tittandet på projektor :)
 
J JohanLun skrev:
Jo, som påläst. Då kan det nog bli riktigt snyggt. Men normalanvändaren blir grundlurad. Vår billiga Samsung TV klarar sig på en strömkabel, har en frame på några millimeter. För normalanvändaren blir den installationen enklare att få till snyggt. Men jag fattar det är en designpryl. Morsan har ställt en korg med lådan och skatbo under. Inte så jäkla design. Känns mer som en budget lösning.
Men det är ju exakt det klientelet som the frame riktar sig mot. De som vill ha en superslimmad tv som smälter in i inredningen. Det klientelet har normalt sett också läst på och ordnat dold förvaring av boxen och dolda kanaler för kabeln.

Det låter mer som att din mor blivit lurad av sina polare och köpt en tv som egentligen inte matchar hennes behov. Det kan man ju knappast lasta samsung för
 
  • Gilla
backstad
  • Laddar…
J
S Stuff skrev:
Men det är ju exakt det klientelet som the frame riktar sig mot. De som vill ha en superslimmad tv som smälter in i inredningen. Det klientelet har normalt sett också läst på och ordnat dold förvaring av boxen och dolda kanaler för kabeln.

Det låter mer som att din mor blivit lurad av sina polare och köpt en tv som egentligen inte matchar hennes behov. Det kan man ju knappast lasta samsung för
Haha, ja, lurad har hon blivit. Försöker alltid säga de ska fråga mig innan de handlar. Men tycker att säljaren borde kunna berätta detta, för denna köptes innan covid och säkert i butik. Jag tror många tänker de kan skita i den där lådan om de inte vill ansluta nåt till TVn. Folk i gemen läser inte tekniska specar utan tror på det som står i inledningen på hemsidan och det säljaren säger, TVn är smart och sitter tajt på väggen. Fine. Då köper vi. Sen att man ska ha en anslutande reaktorhall för resten av skiten det pratar man inte om... ;)
 
Alltså även utan dold kabeldragning så är ju the Frame en supersnygg produkt, med den tunna genomskinliga kabeln som knappt syns och boxen som är enkel att dölja i ett sideboard eller liknande. Jag vill ha helt dold kabel för jag gillar överraskningseffekten när folk tvivlar på om det är en tavla eller en tv ... men man kommer ganska långt även med (o)synlig kabel. Kolla tex här, man slipper helt känslan av teknik o tv även om man när man kollar noga ser både kabeln o sladdtrasslet på golvet:
https://www.instagram.com/p/CLtpyAEhpAy/?igshid=13elyfvrf1zjz
 
Lalalisa Lalalisa skrev:
Visste inte att LG hade en liknande variant! Som tavla verkar dock iaf den här killen tycka att Frame är överlägsen [länk]
Panelen är mycket bättre på LG
 
Ja, det beror nog helt på vad man är ute efter vilken som passar bäst!
 
J
Bara för ni hissar den här så får jag väl lov att hjälpa till och fixa till installationen av den där TVn, för nu ser den ju bara för jävlig ut med trasslet, dessutom har jag för mig den inte alls sitter dikt an väggen som en tavla.... Sen lyckas alltid morsan ställa till alla inställningar så av nån anledning så är SVT appen bara på 1/4 av skärmen säger hon (förra gången hade hon lyckats slå på ett läge för synskadade på TVn som läste upp allt med en röst OCH ställt in synskadade i netflix så även där talade den hela tiden om vad alla gjorde. Jag fattade först ingenting då det var två settings som var fel, hon hade haft det så i flera veckor. När hon fått på det av misstag så trodde hon TVns setting var att stänga av det (men inversen).
Förra TVn (som hamnade på landet) var också en Samsung, hon ville kunna starta SVT play från mobilen (Samsung S3 var det då) och farsan kunde, morsan kunde bara streama marksänd TV TILL mobilen (jag tror aldrig jag haft den funktionen på någon TV, vem vill sända vidare marksänd tv till mobilen?). Jag försökte fixa det men lyckades inte, hon blev övertalad av affären att byta till en samsung S4 (fast farsan hade en exakt lika S3) men det hjälpte inte. Vi fick det aldrig att funka så jag satte dit en chromecast. Sen köpte vi en Apple TV (4k) som farsan skulle kolla på, men den står i ett skåp här, han vill bara se linjärtv från viasat, dock tror jag de kanalerna nu efter 2 år faktiskt finns i viaplays appletv app. Jaja, ni fattar nog att morsan EGENTLIGEN inte är målgruppen för denna TV... :D Men för att vara 80 är de ändå på med att läsa whatsapp, mail och läsa på facebook... Men supporten får anstå till de gamla fått båda vaxningarna.
 
  • Gilla
Lalalisa och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Bara för ni hissar den här så får jag väl lov att hjälpa till och fixa till installationen av den där TVn, för nu ser den ju bara för jävlig ut med trasslet, dessutom har jag för mig den inte alls sitter dikt an väggen som en tavla.... Sen lyckas alltid morsan ställa till alla inställningar så av nån anledning så är SVT appen bara på 1/4 av skärmen säger hon (förra gången hade hon lyckats slå på ett läge för synskadade på TVn som läste upp allt med en röst OCH ställt in synskadade i netflix så även där talade den hela tiden om vad alla gjorde. Jag fattade först ingenting då det var två settings som var fel, hon hade haft det så i flera veckor. När hon fått på det av misstag så trodde hon TVns setting var att stänga av det (men inversen).
Förra TVn (som hamnade på landet) var också en Samsung, hon ville kunna starta SVT play från mobilen (Samsung S3 var det då) och farsan kunde, morsan kunde bara streama marksänd TV TILL mobilen (jag tror aldrig jag haft den funktionen på någon TV, vem vill sända vidare marksänd tv till mobilen?). Jag försökte fixa det men lyckades inte, hon blev övertalad av affären att byta till en samsung S4 (fast farsan hade en exakt lika S3) men det hjälpte inte. Vi fick det aldrig att funka så jag satte dit en chromecast. Sen köpte vi en Apple TV (4k) som farsan skulle kolla på, men den står i ett skåp här, han vill bara se linjärtv från viasat, dock tror jag de kanalerna nu efter 2 år faktiskt finns i viaplays appletv app. Jaja, ni fattar nog att morsan EGENTLIGEN inte är målgruppen för denna TV... :D Men för att vara 80 är de ändå på med att läsa whatsapp, mail och läsa på facebook... Men supporten får anstå till de gamla fått båda vaxningarna.
J JohanLun skrev:
Bara för ni hissar den här så får jag väl lov att hjälpa till och fixa till installationen av den där TVn, för nu ser den ju bara för jävlig ut med trasslet, dessutom har jag för mig den inte alls sitter dikt an väggen som en tavla.... Sen lyckas alltid morsan ställa till alla inställningar så av nån anledning så är SVT appen bara på 1/4 av skärmen säger hon (förra gången hade hon lyckats slå på ett läge för synskadade på TVn som läste upp allt med en röst OCH ställt in synskadade i netflix så även där talade den hela tiden om vad alla gjorde. Jag fattade först ingenting då det var två settings som var fel, hon hade haft det så i flera veckor. När hon fått på det av misstag så trodde hon TVns setting var att stänga av det (men inversen).
Förra TVn (som hamnade på landet) var också en Samsung, hon ville kunna starta SVT play från mobilen (Samsung S3 var det då) och farsan kunde, morsan kunde bara streama marksänd TV TILL mobilen (jag tror aldrig jag haft den funktionen på någon TV, vem vill sända vidare marksänd tv till mobilen?). Jag försökte fixa det men lyckades inte, hon blev övertalad av affären att byta till en samsung S4 (fast farsan hade en exakt lika S3) men det hjälpte inte. Vi fick det aldrig att funka så jag satte dit en chromecast. Sen köpte vi en Apple TV (4k) som farsan skulle kolla på, men den står i ett skåp här, han vill bara se linjärtv från viasat, dock tror jag de kanalerna nu efter 2 år faktiskt finns i viaplays appletv app. Jaja, ni fattar nog att morsan EGENTLIGEN inte är målgruppen för denna TV... :D Men för att vara 80 är de ändå på med att läsa whatsapp, mail och läsa på facebook... Men supporten får anstå till de gamla fått båda vaxningarna.
När gamlingar har problem med tekniken är det ett vågat drag att försöka lösa det genom att köpa dit ännu mera teknik :rofl:
 
J
S Stuff skrev:
När gamlingar har problem med tekniken är det ett vågat drag att försöka lösa det genom att köpa dit ännu mera teknik :rofl:
Jo, det är min mamma som lätt går på det säljarna vill sälja på henne... Jag jobbar i motsatt riktning... ;) Jag tror faktiskt att typ elgiganten har säljare som är slipade men inte så djupt tekniskt kunniga. Dock ger de sken av att vara det.

Men ibland undrar jag hur f-n gemene man får tekniken att funka. Justja. De köper en iPhone X och använder bara kameran och SMS.
 
Nu har jag haft min TV i ca 2 år och jag tycker att det var värt det. Men om jag flyttar på TVn måste jag klippa av sladden, den är inlagd i vp rör i väggen.
Jag har "TV-bänk" så boxen stör mig inte och jag tror rörelsesensorn sitter i boxen så den måste ändå stå synligt.
 
  • TV-fäste på vägg med synlig ledning och VP-rör, skyddsplast och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • TV monterad på vägg ovanför ledningsrör och lösa kablar på golvet, två personer visas på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Doddlas Doddlas skrev:
Nu har jag haft min TV i ca 2 år och jag tycker att det var värt det. Men om jag flyttar på TVn måste jag klippa av sladden, den är inlagd i vp rör i väggen.
Jag har "TV-bänk" så boxen stör mig inte och jag tror rörelsesensorn sitter i boxen så den måste ändå stå synligt.
Jag har 2019 års modell av The Frame. Rörelsesensorn sitter i front/underkant. Min box står i skamvrån omsluten i ett skåp...
 
  • Gilla
Doddlas
  • Laddar…
backstad backstad skrev:
Boxen är 39 (b) x 13 (d) x 6 (h) cm. Allt går in där: el, antenn, ev spelkonsoler, digitalboxar etc. Sedan går en kabel ut till TVn (den grå längst till höger)
[bild]
Någon som har måttet på boxen för the frame 4K 2021 årsmodellen?

Bild mottages gärna också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.