30 845 läst ·
8 svar
31k läst
8 svar
K-rautas grill "Cello" reservdelar?
Medlem
· Stockholm
· 1 inlägg
Vi köpte grill av K-rauta för 2 år och 2 månader sedan...på 2 år har brännarna spruckit, och skyddsplåtarna över dem rostat sönder totalt. Visst är dessa förbrukningsvara - det förstår jag med.
Nu var vi på nämnda etablissemang för att köpa nya, och brännare finns, men plåtarna har enligt personalen utgått ur sortimentet (!). Detta på en grill som fortfarande säljs i butiken...
Enligt någon i personalen kunde vi eventuellt beställa plåtar, men leveranstiden skulle vara närmare ETT ÅR....för ett par plåtbitar.
However...är det någon som har en bra lösning så att jag kan använda min grill innan april-maj nästa år?
Angående grillen (cello 610-13) vill jag varmt avråda från köp, framförallt pga av att det verkar omöjligt att fixa reservdelar. (Har försökt med 3 olika K-rautabutiker, samt deras telefonkundtjänst 2ggr), och enligt personalen är leveranstiden alltid upp till ett år för deras egna märken så det får man ju tro på...
Tacksam för idéer!
Nu var vi på nämnda etablissemang för att köpa nya, och brännare finns, men plåtarna har enligt personalen utgått ur sortimentet (!). Detta på en grill som fortfarande säljs i butiken...
Enligt någon i personalen kunde vi eventuellt beställa plåtar, men leveranstiden skulle vara närmare ETT ÅR....för ett par plåtbitar.
However...är det någon som har en bra lösning så att jag kan använda min grill innan april-maj nästa år?
Angående grillen (cello 610-13) vill jag varmt avråda från köp, framförallt pga av att det verkar omöjligt att fixa reservdelar. (Har försökt med 3 olika K-rautabutiker, samt deras telefonkundtjänst 2ggr), och enligt personalen är leveranstiden alltid upp till ett år för deras egna märken så det får man ju tro på...
Tacksam för idéer!
Har också haft en sådan grill, Cello. Min stod ute i 5 år året runt, med ett enkelt plastskydd över. Nu i år så va brännarna inte längre användbara och plåten rostig. Letade runt lite efter reservdelar, nya brännare etc. Hittade några på eBay som ev. Kunde passa men då jag ej va säker och plåten fann jag ej så bestämde jag mig för att slänga grillen. Men tycker banne mig att den höll måttet gott och väl med tanke på vad den fick utstå under åren. Jäkligt synd att det ska vara så svårt att få tag på utbytesdelar.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Cello är K-rautas egna märke och kan vara producerade lite var som helst, alltså Kina
Ofta är de billiga kinakopiorna som kedjorna säljer tillverkade på samma fabrik och identiska. Det kan vara värt att se runt lite hur andra kedjors billiggrillar ser ut. Har du tur kan du hitta exakt samma grill med annan märkning på nån annan affär. Då kan du fråga efter reservdelar där.
Ja, så är det. Weber har sina problem dom med men där är det helt annorlunda med delar och kundtjänst. En helt annan prisklass givetvis men också en helt annan klass på grill. Köpte en ny gasolgrill från eBay som kag grillade med 2 gånger innan jag gav upp den. Rent skräp, brännarna slocknade efter minsta lilla vindpust. Gick knappt! Köpte den från VidaXL. Billigt skräp som jag ej ens orkar reklamera, om det nu är fel eller om dom nu ska vara så skänsliga.
Köpte en billig klotgrill i år, nöjd som tusan för 199;-. Satsar nog på en Weber gasol när jag är trött på kolet!
Köpte en billig klotgrill i år, nöjd som tusan för 199;-. Satsar nog på en Weber gasol när jag är trött på kolet!
Herregud. Hur svårt är det att kolla upp saker innan man klagar på ett forum.
Jag tittade i manualen till min deli 410-13. Sen beställde jag delar på nätet. Hur lätt som helst, tog en vecka.
http://garthsupport.com/support/eu.html
Välj antal brännare och skriv deli.
Köpte nya plåtar. Dom hade utgått men ersatts av en ny modell. Bättre än dom gamla faktiskt.
Supporten sköts från Nederländerna. Och det var inga problem att fråga.
Frakten va dyrare än plåtarna. 52 euro, plåtarna kostade 11euro styck.
Så det så.
Jag tittade i manualen till min deli 410-13. Sen beställde jag delar på nätet. Hur lätt som helst, tog en vecka.
http://garthsupport.com/support/eu.html
Välj antal brännare och skriv deli.
Köpte nya plåtar. Dom hade utgått men ersatts av en ny modell. Bättre än dom gamla faktiskt.
Supporten sköts från Nederländerna. Och det var inga problem att fråga.
Frakten va dyrare än plåtarna. 52 euro, plåtarna kostade 11euro styck.
Så det så.
Klicka här för att svara
