P
nåväl, mina erfarenheter av krauta är väll inte heller sådär super bra trots man handlar väldigt ofta där! deras varor är okej men servicen är totalt värdelös.. man kan få stå upp till en halvtimme o vänta o man ser hur personalen springer omkring,, ser dom att nån står vid kunddiskarna så smyger dom förbi eller går nån genväg!! när ja skulle köpa min bosch GTs 10 så var det så.., när jag väl fick hjälp så blev jjag jävligt irriterad på killen som stod där så jag hotade med att man kanske blir bättre bemött på silvan. då fick jag iaf 1000 kr rabatt , på bauhaus är det tvärtom.. sist jag va dit så va de minst 7 styckna som frågade om jag ville ha hjälp! tillomed när ja stod o kolla krukväxter :confused:
 
Exempel från idag..

Ska köpa Huntonit innertak (som jag har i stora delar av mitt hus),. Ser på hemsidan att det är samma pris som vanligt..

Kommer till butiken och ser en ny prisskyllt, aha dyrare tänkte jag.. Men nej kanske inte det verkar vara för 1,62kvm/paket,,, Letar hittar endast 1,34kvm/paket (som det alltid har varit).. Frågar personalen som ser ut som ett frågetecken..

Okey men jag köper skiten ändå.. och döm av min förvåning när det på kvittot står 1,42kvm/paket...

Inte ett enda rätt :)
 
Mikael_L skrev:
OK, om jag skärper mig då och försöker komma upp på trådspåret igen ...

Jag tycker om alla dessa bygglador såsom bauhaus, byggmax, k-rauta osv.
Jag tycker också om Jula, biltema, swedol osv med.

Förutom att det finns mycket bra prylar och prisvärda produkter så ser dessa varuhus också till att hålla prispress på hela branchen, vilket är bra för oss konsumenter.

Nackdelarna är uppenbara, främst deras personals dåliga kunnande.

För några år sedan behövde jag en ny insats till en FMM-blandare, jag tog en bild med digitalkameran på blandaren och gick till bauhaus. Där var det givetvis tvärstopp, inte har dom en aning om vad jag behöver till den blandaren. Då vände jag mig till en riktig VVS-firma, utan en sekunds tvekan fick jag rätt prylar i handen + en kopierad sprängskiss av blandaren + en snabb instruktion över hur jag går tillväga. Ett verktyg för att skruva isär gick också att låna mot deposition.

Skillnaden i kunnandet är givetvis enorm, och vinner byggladorna helt över fackhandeln och konkurerar ut dom så är det en stor förlust. Så glöm inte att stödja fackhandlarna också med en del av dina inköp. ;)

Att som tidigare trådskrivare bli arg över att ett tidsbegränsat erbjudande inte gäller en dag för sent är däremot bara löjligt. Villkoren är ju satta.
Har du betalt per bokstav?
Vad tycker du egentligen om servicen hos K-rauta?
Upplevs den som bra, eller dålig?

Eller älskar du bara att läsa ditt egna drabbel om en bild på en blandare som du visar upp för en som jobbar på Bauhaus?
 
Styrman: Åhej vilken surpul. Tråden handlar väl inte om Mikael, som om du nu tvunget vill sänka till den nivån dock måste sägas redan ha tillfört mer till forumet än dom flesta lär lyckas komma upp i. Tyckte det var ett i ämnet väl passande exempel jag.
 
Redigerat:
Tycker Mikael beskriver det bra.
Jag själv har slutat fråga hos dom stora drakarna men är priset rätt så kommer jag fortsätta handla där.
 
importensketsig: Det klär det dig inte att försvara en vuxen människa som kallar andra löjliga.

Personligen tycker jag inte att K-rauta är billiga. Möjligen praktiskt att besöka.
 
Mikael_L
Styrman skrev:
importensketsig: Det klär det dig inte att försvara en vuxen människa som kallar andra löjliga.
Åhopp åhej, jag har inte tyckt du är löjlig.
Jag tyckte det var löjligt att bli arg för att datumet gått ut och dom inte ville justera det för din skull.
Allt annat du beskriver i just det inlägget tycker jag är förbannat dåliga fasoner av K-rauta-personalen, och kan helt klart räcka till en personlig bojkott av företaget ifråga.

Men jag tar mig rätten att bojkotta de företag jag vill... :)
 
Mikael_L skrev:
Åhopp åhej, jag har inte tyckt du är löjlig.
Jag tyckte det var löjligt att bli arg för att datumet gått ut och dom inte ville justera det för din skull.
Allt annat du beskriver i just det inlägget tycker jag är förbannat dåliga fasoner av K-rauta-personalen, och kan helt klart räcka till en personlig bojkott av företaget ifråga.

Men jag tar mig rätten att bojkotta de företag jag vill... :)
Jag har inte råd att bojkotta de företag jag tycker har dålig service. Oftast är servicen, eller åtminstone kunnandet, sämre där det är billigt. Ett exempel är Bauhaus där jag normalt gör mina massinköp, man kan fråga var sakerna finns, men inte förvänta sig så mycket om man frågar hur man bäst gör en viss sak. Det är faktiskt en del av det pris man ofta måste betala för det låga priset på varorna. :)

--- Mats ---
 
Mats Bengtsson skrev:
Det är faktiskt en del av det pris man ofta måste betala för det låga priset på varorna. :)
Väl sagt. När ex.vis Beijer däremot inte duger till något är det förstås värre. Och precis varför jag inte handlar där längre.

K-Rauta i Umeå har för övrigt degraderats rejält sen folk var nyanställda och rädda om jobbet. Speciellt verktygsavdelningen är jättetrist för man tappar helt peppen på handla där om det är något man behöver fråga om innan.
 
Tenk så skoj det ville vært å komme inn i en butikk med ansatte som hadde interesse for det dem driver med? Du får en helt annen følelse, og prisen blir langt i fra så viktig da.

Jeg har en lokal handlere som selger Stihl. Kan inn og ut om så å si alt han selger, og gir alltid gode råd og tips, altså meget god Service. Han liker det han holder på med, og han liker faktisk kunder
 
Jag har inte heller råd att bojkotta de man ibland önskar att man kunde bojkotta. Jag var tokig igår när jag kom fram till Byggmax fem i fyra och skulle köpa tre längder glespanel som bara skulle rätt in i bilen. Nej då hade de bestämt att så sent kunde man inte köra in på drive-in:en, för då hann man inte... Men visst fasiken kommer jag att åka dit igen...

Idag behövde jag en rulle Tesa diffusionstät tejp, och tyckte inte det var värt att köra till Hornbach för det så det blev Beijer i Lund. Hornbach tar 89, Beijer tog 127... För EXAKT samma tejp, samma märke osv... Sjukt...
 
Mikael_L
Mats Bengtsson skrev:
Jag har inte råd att bojkotta de företag jag tycker har dålig service. Oftast är servicen, eller åtminstone kunnandet, sämre där det är billigt. Ett exempel är Bauhaus där jag normalt gör mina massinköp, man kan fråga var sakerna finns, men inte förvänta sig så mycket om man frågar hur man bäst gör en viss sak. Det är faktiskt en del av det pris man ofta måste betala för det låga priset på varorna. :)

--- Mats ---
Nä precis, på många ställen förväntar man sig väl inget speciellt kunnande.

Men man borde alltid kunna förvänta sig att personalen åtminståne inte är otrevlig eller dryg. :o
 
Logiman skrev:
Tenk så skoj det ville vært å komme inn i en butikk med ansatte som hadde interesse for det dem driver med? Du får en helt annen følelse, og prisen blir langt i fra så viktig da.

Jeg har en lokal handlere som selger Stihl. Kan inn og ut om så å si alt han selger, og gir alltid gode råd og tips, altså meget god Service. Han liker det han holder på med, og han liker faktisk kunder
Vi har ne sådan lokal handlare också. Theofils (före detta maskinboden). Oftast 3-4 man inne, sällan en kund. Den service du får är extremt bra, det kunnande de har är utmärkt. Men deras maskiner börjar från billiga Festool och går uppåt.

--- Mats ---
 
Theofils i all ära, men de är rätt tjuriga med rabatter...
 
Mats Bengtsson skrev:
Vi har ne sådan lokal handlare också. Theofils (före detta maskinboden). Oftast 3-4 man inne, sällan en kund. Den service du får är extremt bra, det kunnande de har är utmärkt. Men deras maskiner börjar från billiga Festool och går uppåt.

--- Mats ---
Servicen är bra till mycket bra men kunnandet är inte riktigt utmärkt skulle jag vilja påstå. De visste som sagt inte vad en parallelltving var. Och det var inte ens så att de kallade den något annat - de hade den inte hemma, och för att kunna beställa hem den så kom vi efter 5 minuters letande i kataloger fram till att det vore smidigast om jag hittade artikelnumret på internet och kom tillbaka - vilket var mitt förslag och därför inte vad jag anser är dålig service från dem - dock dåligt kunnande. Eller i alla fall inte utmärkt kunnande.

Det är såklart bara ett exempel, men jag har varit med om helt vansinniga förslag på vilket slippapper jag skulle kunna använda (det råkade vara det de hade hemma på hyllan) istället för det papper jag egentligen skulle ha, och som inte fanns. I detta fallet tror jag dock att det var den enskilda personen som felade.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.