P
Av alla bygglador tycker jag nog Hornbach malmö ligger klart först. Dom har personal som i alla fall vet var grejerna finns. Det har inte någon annan lada. Det kan också vara så att dom kan sina grejer också. Dom har dock en otroligt dålig parkeringslösning. Optimera ligger klart längre ner. Nog nedanför Krauta som är bättre än Bauhaus som i sin tur ligger längst ner i dyn. Beijer har jag för liten erfarenhet av men det lilla man har har betytt dyrt.
Silvan behöver vi ju inte snacka om då dom har avvecklat helt förutom treplatser där dom har bytt namn till Beijer. KOmmer inte ihåg vilka det var.

Men behöver jag riktig hjälp och bra grejer, med bra priser som man har föhandlat till sig :), så går jag till _min_ Woody handlare.

Du måste ha fått tag på någon riktig stolpe på optimera, de killarna jag har snackat med har haft rätt bra koll, eller dirigerat mig till någon som hade det om de nu inte kunde det jag frågade om..

Har vi någon woody inom räckhåll härifrån?
Det lät lite intressant...

Själv gör jag allt för att undvika Bauhaus, efter en incident för ett par år sedan när jag hade köpt ett gäng gipsskivor fem minuter före stängning. Jag frågade i kassan om någon av de 10+ anställda som stod och hängde och väntade på att få gå hem kunde hjälpa mig att lasta í den bil jag hade med mig. Jag fick svaret att det inte gick, för de som stod där och hängde tillhörde bygg, inte parkeringsteamet. Parkeringsteamet hade gått för dagen. Jag frågade om hon var bekant med begreppen service och sunt förnuft. Hon ryckte på axlarna och fortsatte: "Vi håller just nu på med en undersökning så jag undrar om jag skulle kunna få ditt postnummer". Då brann det mer än begränsat för undertecknad som frågade om hon förstod ironin i att hon just bett mig om en tjänst sekunden efter hon vägrat hjälpa mig. Ge hit mitt j**la kvitto och det nu. Hon sade att hon inte fick ut kvittot utan ett postnummer. Jag bad henne hitta på ett innan jag ringde polisen eftersom hon förvägrade mig mina handlingar. Hon skrev något, suckade och gav mig kvittot.

Det enda positiva var att jag var så enormt vansinnig och adrenalinpumpad att jag hade kunnat kasta en gipsskiva minst 60 meter vid det laget. Därmed var det enkelt att själv få upp dem i bilen...

CCPusher skrev:
Har vi någon woody inom räckhåll härifrån?
Det lät lite intressant...
Jag kanske minns helt fel om jag tror att du håller till i Skåne. Men annars finns Hejdes Woody i Kävlinge, Landskrona, Löddeköpinge och Svalöv. Denna har jag ingen erfarenhet av.

Sedan finns PoG Woody i Södra Sandby som jag kan rekommendera. De brukar ha bra lagerhållning av ganska mycket. Personalen brukar vara kunnig och framför allt hjälpsam. Där är det inga problem att få hjälp med att lasta osv.

Rauta betyder väl stål på finska...
När de öppnade K-Rauta i min hemstad och jag var inne , så var det en finsk dam inne i butiken och skällde på personalen varför skyltarna bara stod på svenska och inte fanns på finska "för det är ju en finsk butik"!

P
Lite offtopic men det där med postnummer är ett ofog. En gång när jag handlade på ELgiganten så ville dom ha mitt namn och adress också för att skriva ut kvitto.
Jag ville inte uppge det för jag tyckte det inte skulle behövas. Men han behövde det för att kvittot skulle komma. Jag hette då 'Elvis pen' på Gatan 1 i Staden
Tror han fattade..

PoG Woody finns också i Sjöbo och Hörby om jag inte tar fel.
Det negativa man kan säga om Södra Sandby är att det kan bli trångt på gården. Men det kan man leva med när resten är bra.

Börjar de älta om kvitton och postnummer så är det bara att neka och säga att du inte vill uppge det. Käftar de så är det bara att be att få tala med personens chef. Funkar alltid, jag har praktiserat det ett otal gånger...

Å oppgi postnummer er i og for seg mitt minste problem. Greit, vil man ikke kan man få slippe..... Men å gi f..... i kunden og ellers vise null interesse da er det værre.

Beijers och Optimera eller Optimera och Beijers, ordning beroende på vllken stad jag är i.
Gillar dock den lokala sågen/bygghandeln som har riktigt bra virke och priser.

Det där med idioter till truckförare har fått mig med att bli lite småsur vid mer än ett tillfälle, en del av dem verkar ha fått gå om redan i dagis.

/Kent

Mikael_L
Det där med att måsta uppge namn och eller postnummer osv, kan det ha att göra med att dom vill kunna neka att garantin följer med till nästa ägare om man säljer prylen ?

Mikael_L skrev:
Det där med att måsta uppge namn och eller postnummer osv, kan det ha att göra med att dom vill kunna neka att garantin följer med till nästa ägare om man säljer prylen ?
Men garantin gäller väl normalt sett varan, oavsett om den byter ägare!?
Har för mig jag läst nåt om det, att butiker försökte, men Konsumentverket sa annat?

Jag har egentligen ingenting emot att lämna postnummer, fast det som retar mig är att de ser det som en självklarhet, inte som att man faktiskt hjälper dem med information som kostar tid/resurser att ta fram annars. Jag har två bra postnummer om jag inte är på humör, det ena är 70184 som var till riksradion i Örebro på 80-talet, jag hörde det på mornarna när jag vaknade och lyssnade på "Berts Dagbok", de sjöng adressen och jag glömmer aldrig det postnumret. Det andra är SVT, 10510... De blir nog förvånade när Örebroare och Stockholmare kommer och handlar byggvaror i södra Skåne...

Mikael_L skrev:
De frågar när man köper ett sandpapper också - jag tror snarare att det handlar om att de försöker kartlägga vilka område de skall rikta sina reklamutskick mot.

När de endast ber om postnuffror är det för diverse marknadsundersökningar. När de vill ha namn, adress etc så brukar de hävda att det är för att "om du tappar bort kvittot så har vi dina uppgifter här". Det lustiga är att det helt plötsligt kan dyka upp utskick från företagen i fråga till adressen du uppgett.

Säg nej till sådan kartläggning och skit, ju mindre företagen vet desto bättre är det!

bygga_bo skrev:
De frågar när man köper ett sandpapper också - jag tror snarare att det handlar om att de försöker kartlägga vilka område de skall rikta sina reklamutskick mot.
Det er vel ingen hemmelghet at dem har bruker postnummer for å se hvor de skal bruke penger på reklamen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.