Byggahus.se
Söker strängpressat enkupigt taktegel med måtten 36x24cm, allt från ett 10-tal till några hundra stycken.

Utgår från Linköping och kan vid rätt mängd till rätt pris åka ca 20mil för att hämta.
 
Åsa Lund
Jag har själv inget tegel men tänker att för alla andra vore ett foto en bra grej?
 
  • Gilla
Tykon
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag har själv inget tegel men tänker att för alla andra vore ett foto en bra grej?
Det skadar inte iaf, fixar det under dagen(y)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Så här ser dom ut, fast dom jag söker bör inte vara spruckna som dom är på bilden.
 
  • Två gamla spruckna takpannor på gräs, en med mossa och smuts, den andra renare med skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Söker fortfarande!:D
Jag har kommit över några men samtidigt fått med pannor av större/fel mått, dessa är till salu mot pengar eller bytes mot pannor som passar mig. Finns även handslaget tegel.
 
Åsa Lund
Kolla Facebook Marketplace
 
T Tykon skrev:
Söker fortfarande!:D
Jag har kommit över några men samtidigt fått med pannor av större/fel mått, dessa är till salu mot pengar eller bytes mot pannor som passar mig. Finns även handslaget tegel.
Har du kollat med Hedenstedt i Trosa?
 
  • Gilla
Tykon
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har du kollat med Hedenstedt i Trosa?
Lite lustigt. Körde ner till Trosa i lördags för att käka och sa till frun, jäkla massa tegel dom har på Åda. Aldrig lagt märke till det tidigare och då åker vi ända förbi där en del. Bra tips för övrigt då vi ska vaska betongen vi har på taket i vår och lägga tillbaka tegel igen.
 
  • Gilla
Tykon
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Lite lustigt. Körde ner till Trosa i lördags för att käka och sa till frun, jäkla massa tegel dom har på Åda. Aldrig lagt märke till det tidigare och då åker vi ända förbi där en del. Bra tips för övrigt då vi ska vaska betongen vi har på taket i vår och lägga tillbaka tegel igen.
Aldrig behövt handla där men han sägs ha eller kunna skaffa allt i beg taktegel, bra(bäst?) men inte billig som jag förstår det
 
  • Gilla
Tykon och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har du kollat med Hedenstedt i Trosa?
Jag kollade hemsidan i somras men inte pratat med dom, det föll bort ur minnet. Tack för tips(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.