Hej!
Har en diskmaskin som installerades av en hantverkare vid renoveringen. Skivan som
Sitter på diskmaskinen sitter dock snett så den slår i nedre kant när man öppnar, väldigt störigt. Han är väldigt upptagen men har tänkt komma ut men tänker att det ska jag väl kunna fixa själv. Hur justerar man denna skiva? Någon som monterat en sådan innan? IKEA kök.
Finns skruvar på höger och vänster sida av diskmaskinen men jag kan inte se att dessa verkar ha något med skivan att göra, se bilder
Tack 🙏
Har en diskmaskin som installerades av en hantverkare vid renoveringen. Skivan som
Sitter på diskmaskinen sitter dock snett så den slår i nedre kant när man öppnar, väldigt störigt. Han är väldigt upptagen men har tänkt komma ut men tänker att det ska jag väl kunna fixa själv. Hur justerar man denna skiva? Någon som monterat en sådan innan? IKEA kök.
Finns skruvar på höger och vänster sida av diskmaskinen men jag kan inte se att dessa verkar ha något med skivan att göra, se bilder
Tack 🙏
det behövs en bild rakt framifrån , men det ser ut som om bänkskivan sitter fel dvs skåpstommarna höger och vänster om diskmaskinenKalle91 skrev:
sällan att någon snickare får till detta rakt det är en utomordentlig anledning till att inte ha integrerade produkter i kök.
Den turkiska maskinen kanske sitter rakt om luckan inte kärvar, en bild framifrån med öppen lucka hjälper till där med
täckluckan skall då sitta centrerad på maskinens lucka. turkiska maskiners fastsättning av ytterlucka har mycket i övrigt att önska och justeringen är där efter , men om inte ytterluckan är parallell i sida med skåpen (samma luftspalt) kan det gå att lossa ytterluckan och justera den där med.
Hur eller hur ett djävla skitjobb
Redigerat av moderator:
Hej, tack för svar såhär ser det ut framifrån .electroluxaren skrev:det behövs en bild rakt framifrån , men det ser ut som om bänkskivan sitter fel dvs skåpstommarna höger och vänster om diskmaskinen
sällan att någon snickare får till detta rakt det är en utomordentlig anledning till att inte ha integrerade produkter i kök.
Den turkiska maskinen kanske sitter rakt om luckan inte kärvar, en bild framifrån med öppen lucka hjälper till där med
täckluckan skall då sitta centrerad på maskinens lucka. turkiska maskiners fastsättning av ytterlucka har mycket i övrigt att önska och justeringen är där efter , men om inte ytterluckan är parallell i sida med skåpen (samma luftspalt) kan det gå att lossa ytterluckan och justera den där med.
Hur eller hur ett djävla skitjobb
Trycker jag upp skivan på vänster nederkant så blir mellanrummet mellan bänkskivan och skåpsskivan mindre och den slutar slå i där nere. Andra bilden visar hur mellanrummet blir mindre när jag trycker upp med handen.
Skulle behöva kolla bänkskivan med laser. Din diskmaskinsfront ser ju ut att vara parallell med lådfronter och täcksidan bredvid, om du ska justera diskmaskinsfronten till att bli rak mot bänkskivan kommer den bli hopplös sned mot sidorna istället.
hela köket är snett , jag skulle skjutit snickaren flera ggrKalle91 skrev:
Klicka här för att svara