Hejsan,
jag har en ytterdörr från Nordan som är svår att stänga.
det verkar som att slutblecket skulle behöva justeras mer inåt. Jag måste alltså dra hårt i dörrhandtaget för att den ska klicka in i rätt läge.
hur kan jag justera in detta? Bifogar några bilder som visar hur det ser ut.
jag har en ytterdörr från Nordan som är svår att stänga.
det verkar som att slutblecket skulle behöva justeras mer inåt. Jag måste alltså dra hårt i dörrhandtaget för att den ska klicka in i rätt läge.
hur kan jag justera in detta? Bifogar några bilder som visar hur det ser ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det borde inte vara något problem med plösmåttet om inte dörrbladet blivit skevt eller att någon list kommer i kläm.
Vanligare är att dörrbladet tar emot och det är därför du måste dra igen dörren.
Kontrollera om dörrbladet tar emot någonstans även att den inte tar emot i tröskeln.
Kontrollera även att det inte ligger någon liten sten i tröskeln, ibland kan de gömma sig i listerna så känn med handen längs listerna för att utesluta.
Vanligare är att dörrbladet tar emot och det är därför du måste dra igen dörren.
Kontrollera om dörrbladet tar emot någonstans även att den inte tar emot i tröskeln.
Kontrollera även att det inte ligger någon liten sten i tröskeln, ibland kan de gömma sig i listerna så känn med handen längs listerna för att utesluta.
Klicka här för att svara