Hej!
Vår ytterdörr sluter inte riktigt tätt. Förutom att byta lister behöver jag justera listtrycket. Frågan är hur?
Slutbläcket är ett Assa 1487-2.
I produktbladet står det "har justerläppar i kappan för att erhålla rätt listtryck"
Ska dessa böjas? Verkar lite svårt att böja dem för att få lätt listtryck. Hade varit enklare med en skruv. Dessutom kommer väl trycket att minska med tiden?
Ska jag byta slutbleck till ett bättre?
Mvh/Nicklas
Vår ytterdörr sluter inte riktigt tätt. Förutom att byta lister behöver jag justera listtrycket. Frågan är hur?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slutbläcket är ett Assa 1487-2.
I produktbladet står det "har justerläppar i kappan för att erhålla rätt listtryck"
Ska dessa böjas? Verkar lite svårt att böja dem för att få lätt listtryck. Hade varit enklare med en skruv. Dessutom kommer väl trycket att minska med tiden?
Ska jag byta slutbleck till ett bättre?
Mvh/Nicklas
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Bänd till den undre 3-taggen så ökar listtrycket.
Tänk på att det är tryckesfallen som håller listtrycket så om du känner på dörren om den är låst efter att du låst så håller tryckesfallen inte listtrycket längre tills du ger dörren en knuff.
Ta som vana att dra igen dörren utan att trycka/hålla ned trycket (handtaget) för att erhålla listtryck.
Tänk på att det är tryckesfallen som håller listtrycket så om du känner på dörren om den är låst efter att du låst så håller tryckesfallen inte listtrycket längre tills du ger dörren en knuff.
Ta som vana att dra igen dörren utan att trycka/hålla ned trycket (handtaget) för att erhålla listtryck.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden