Hur justerar jag luckorna till lådorna i sidled? Jag skruvar på den stora plastskruven som ska justera i sidled, men händer absolut ingenting.

Vad missar jag?

Har du skruvat på båda sidorna. Sen gäller det att inte skruva för långt då kommer man tebax till ursprungsläget

• Gilla
Smarteus och 2 till
  • Laddar…
Skruvat på båda sidorna, står markerat l och r på dem. Skruvar jag lite händer inget, skruvar jag tills det tar stopp händer inget.

Hur borde de fungera?

Redigerat:
Skruvarna flyttar lådan i sidled i förhållande till utdragsskenan. Man måste skruva lika mycket på båda sidor (åt rätt håll) annars händer inget, förutom att man sätter lådan i spänn i förhållande till skenorna.

Någon som lyckats med detta? Skruvat i en halvtimme, händer inget. Läste dock dem här tråden nyss, så man får väl prova att skruva mindre :rolleyes:

Youtubeklippen verkar motsäga varandra, man ska skruva medsols för att skjuta den bort, eller alldeles tvärtom :thinking:

Och sen alltså skruva motsatt på andra sidan då. Suck.

Ok, åkte in med låda och fick nya beslag. Plastskruvarna som används vid justeringen hade blivit helt urgängade. Med nya funkade det hyfsat.

Det är helt Bull, kan inte som dig justera i sidled. Brukar försvara Ikea när de får skit för sina instruktioner. Men det här va riktigt kasst. Händer ingenting när jag skruvar...

T thomaslj skrev:
Det är helt Bull, kan inte som dig justera i sidled. Brukar försvara Ikea när de får skit för sina instruktioner. Men det här va riktigt kasst. Händer ingenting när jag skruvar...
Det händer inget för mig heller!? Kasst.

Cheesen
Kolla ifall lådbotten är fäst med fronten undertill. Det brukar sitta en skruv där som man måste lätta på

• Gilla
Detlof H och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Kolla ifall lådbotten är fäst med fronten undertill. Det brukar sitta en skruv där som man måste lätta på
Denna kommentaren måste hyllas mer! Tack! Höll på att skruva mig tokig och hade glömt av skruvarna under! 🤩

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.