Våra fönster blir svårare och svårare att stänga, de tar i på nederkanten. Min tanke är då att det måste kunna gå att lyfta själva fönsterdelen så att den sitter högre upp i karmen. Men frågan är hur man gör?
Det är Tanumsfönster TVF 4478, något som jag dock inte får några konkreta träffar på vid Googling.
På bilderna ser man upphängningen, inget här justerar fönstret i höjdled förutom möjligen en slags spärrkloss (se separat bild). Den verkar dock fastnitad och inte skruvad, kanske man ändå kan slå hårt på den uppåt för att få kassetten att höja sig en aning...?
Någon som känner igen problemet och vet hur man gör?
Edit: Sällsynt dåligt rubrik ser jag nu, men hittar inget sätt att redigera den?