Hej
Håller på och monterar ett litet fönster, 6*7.
Om ni tittar på bilderna så tycker jag det borde vara mot naturlagarna att de stående karmsidorna lutar på detta vis.
Om vi antar att karmen är 90 grader runt om och om inte jag tänker helt fel så ser det väl ut som om båda karmsidorna ska utåt i överkant. I under kant verkar det ju vara i våg.
Jag hoppas snarare det är jag som tänker lite fel och att det borde gå att justera med adjufixhylsorna.
Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
Håller på och monterar ett litet fönster, 6*7.
Om ni tittar på bilderna så tycker jag det borde vara mot naturlagarna att de stående karmsidorna lutar på detta vis.
Om vi antar att karmen är 90 grader runt om och om inte jag tänker helt fel så ser det väl ut som om båda karmsidorna ska utåt i överkant. I under kant verkar det ju vara i våg.
Jag hoppas snarare det är jag som tänker lite fel och att det borde gå att justera med adjufixhylsorna.
Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
Produkter som diskuteras: "adjufix"
Adjufix
Om du behöver material för att fästa fönsterkarmar i trä eller betong, kolla in vårt sortiment med Adjufix-produkter. Med deras verktyg, skruvar och hjälpmedel kan du utföra arbetet snabbt och få ett proffsigt resultat!
Läs mer
Hm, ja med detta lite längre passet ser det faktiskt mycket bättre ut.
Så jag tror jag får vara nöjd.
Enormt tack för tipsen!
Så jag tror jag får vara nöjd.
Enormt tack för tipsen!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden