Hej
Håller på och monterar ett litet fönster, 6*7.
Om ni tittar på bilderna så tycker jag det borde vara mot naturlagarna att de stående karmsidorna lutar på detta vis.
Om vi antar att karmen är 90 grader runt om och om inte jag tänker helt fel så ser det väl ut som om båda karmsidorna ska utåt i överkant. I under kant verkar det ju vara i våg.

Jag hoppas snarare det är jag som tänker lite fel och att det borde gå att justera med adjufixhylsorna.

Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik

• Öppet lutande fönster sett inifrån, med ett vattenpass som visar ojämn nivå på fönsterkarmen nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller ett vattenpass mot ett fönsters karm där vattenpassets libell indikerar att karmen inte är i lod.
    Skapa konto
  • En hand håller ett vattenpass mot fönsterkarmen som visar att sidan lutar utåt.
    Skapa konto
Toppen skall till höger och botten till vänster, har du adjufix så börja skruva ut dem så att det står rätt.
prova dig fram lätt att göra om med adjufix…..

Stort tack för svaret, men om man tittar på den andra bilden så säger väl den tvärtom? Eller tänker jag helt fel?
Mvh
Fredrik

Ditt pass är lite kort, kan bli rätt missvisande när man som det ser ut mäter till halva karmens längd, skruva fast en sida i lod och visa sen bild på ande hur den står

Som svar på din fråga, ja det ser så ut men kan du kanske ha en bula på mitten av karmen? Därav förslaget om längre pass

Hm, ja med detta lite längre passet ser det faktiskt mycket bättre ut.
Så jag tror jag får vara nöjd.
Enormt tack för tipsen!

• Vattenpass på fönsterkarm visar nivåer vid fönsterinstallation, användare nöjd med resultatet.
    Skapa konto
  • Hand håller ett vattenpass mot fönsterkarmen för att kontrollera nivå, med tydliga gröna bubblor i mitten.
    Skapa konto
  • En hand håller ett vattenpass mot en fönsterkarm för att kontrollera dess räthet.
    Skapa konto
  • Hand håller ett vattenpass mot en fönsterkarm för att kontrollera dess nivå, fönstret har ett skyltfönster.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.