162 374 läst ·
2 074 svar
162k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Staffan2000 skrev:
Med lite eftertanke kan du ha rätt om Bildt.P pmd skrev:
Men Reinfeldt och eftertänksam ja han mf. tänkte ju ut att förstöra f-kassan a-kassan montera ned polisen, fixa Sveriges genom tiderna sämsta affärer
Nej, när politiska tyckare har en undersökning som stödjer deras tyckande så redovisar de den undersökningen eftersom det ger deras tyckande mer tyngd och det blir mindre killgissning.K kortis skrev:
Det händer väl inte så mycket innan huvudförhandlingen i höst. Jag hörde talas om att Esbjörn skulle inkomma med någon slags bevisning med deadline förra veckan (tror jag).
Jag vet inte hur det gick med det. Det är väl Binninge som fortfarande är Esbjörns ombud, gissar jag.
Jag vet inte hur det gick med det. Det är väl Binninge som fortfarande är Esbjörns ombud, gissar jag.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Låter bra att han till slut fått en advokat. Då tar det väl slut relativt snart. Jag tippar att det innan maj månads utgång kommer att offentliggöras att parterna förlikats och att säljaren skriver på köpebrevet.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Jo, visst är det det. Han äger ju huset själv. Köparen måste förstås vara villig och förmögen att betala också, men det känns väl rätt troligt att hon gör.
Inga andra av de ”inblandade” personerna är parter i affären. Att någon eller några av dem har inflytande över säljaren må vara sant, men så länge säljare och köpare gör sitt kan de andra sitta och gnissla tänder bäst de vill.
Inga andra av de ”inblandade” personerna är parter i affären. Att någon eller några av dem har inflytande över säljaren må vara sant, men så länge säljare och köpare gör sitt kan de andra sitta och gnissla tänder bäst de vill.
Ja vad bra att Esbjörn får bra hjälp nu och att det fins människor som bryr sig om hur det går för han. Som Esbjörn uppger är det ju synd om Ebba skulle lyckas lura av honom huset till slut på grund av ett misstag där han inte förstått och inte vill sälja. Huset är ej till salu punkt.E elmont skrev:
Det är underbart med människor som vet hur andra tänker, kanske de skulle kunna tjäna pengar som orakelL LiteForce skrev:
Huset är redan sålt. Det går inte att ta tillbaka (om inte Ebba vill).L LiteForce skrev:
Det är klart att huset inte är till salu, Ebba skulle aldrig sälja detta. Om du menar Esbjörn så har han redan gjort sitt val, han tog pengarna.L LiteForce skrev:
Håller med i första stycket men hela grejen med detta är ju att han efter det han skrivit på kontraktet om att han sålt vägrar ta emot pengarna. Men valet att sälja har han gjort enligt mig. Har man skrivit på ett avtal så har man.F Festlund skrev: