Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Låt bli att tyck då!

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Det är tragiskt att Ebba Busch har blivit så illa behandlad av Esbjörns marionettspelare. Det är ännu mer tragiskt att Esbjörn är en marionett.

Visst finns det värre tragedier och jag skrev inte heller att det här är det värsta som hänt sen Rom föll. Jag har ingen ambition att gradera förekommande tragedier på en skala.
Haha, jag är bara lite mer sparsam med orden, om man kallar detta tragedi då blir det liksom inget över när de svälter i Yemen.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P pmd skrev:
Låt bli att tyck då!
Har inte ” tyckt”...
Återigen ett svar från avgrunden ...
Nättroll!!

• Haha
Festlund
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Haha, jag är bara lite mer sparsam med orden, om man kallar detta tragedi då blir det liksom inget över när de svälter i Yemen.
Eller påbudet om munskydd i rusningstrafik!

Staffan

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Som jag skrev förut så är inte alla tragedier likvärdiga.

Men jag tänkte mest på dramaturgin eftersom du kallade det för en såpa.
När det här dramat är slut ska vi offra en get.

• Gilla
  • Haha
Festlund och 2 till
  • Laddar…
P
D DRM skrev:
Har inte ” tyckt”...
Återigen ett svar från avgrunden ...
Nättroll!!
Klart att du har tyckt. Du tyckte att ingen utan fakta skall uttala sig.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Klart att du har tyckt. Du tyckte att ingen utan fakta skall uttala sig.
Ok - besserwisser fortsätt ...
Du berikar säkert samhället och utveckling med Ditt stora kunnande i att vara objektiv utan fakta !
Tror att Du har en gedigen utbildning i juridik.
Själv hoppas jag på fler kunniga i ämnet - bygga hus- som forumet heter och inte tidsfördriv för människor utan självinsikt som gärna blandar sig i andras problem som avledning för egna tillrättakommanden.

• Haha
  • Wow
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
P
Om du har några argument i sakfrågan kan du väl framföra dem? Annars vore det tacknämligt om du låter bli att skriva förolämpningar.

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
SarB
D DRM skrev:
Ok - besserwisser fortsätt ...
Du berikar säkert samhället och utveckling med Ditt stora kunnande i att vara objektiv utan fakta !
Tror att Du har en gedigen utbildning i juridik.
Själv hoppas jag på fler kunniga i ämnet - bygga hus- som forumet heter och inte tidsfördriv för människor utan självinsikt som gärna blandar sig i andras problem som avledning för egna tillrättakommanden.
Du har uppenbart bara tagit del av små delar av tråden.
Vi har diskuterat formkrav i köp, gått igenom bevittning, diskuterat när äganderätten övergår, talat lagfartssammanträde, ingående av avtal under psykisk störning mm. Detta med hänvisning till lagrum och diskussioner av relevanta rättsfall.

Några troll finns såklart, men för många har det först givande diskussioner här.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag sålde en bil förra sommaren. Det var en ganska ovanlig bil så jag hade lite svårt att värdera den. Jag tittade lite (virtuellt) på de bilar av samma modell som fanns ute på marknaden (det var väldigt få) och gissade lite.

Jag fick många, många fler svar än förväntat inklusive bud som låg på 50% mer än vad jag hade satt ut i annonsen. Jag sålde ändå för annonserat pris till den som ringde först eftersom han var trevlig och jag mer eller mindre lovade att han skulle få köpa den när han ringde.

Det handlade visserligen om betydligt mindre pengar än Esbjörns fastighetsförsäljning, men ibland är inte det viktigaste att klämma ut så mycket pengar som möjligt ur en säljare. Esbjörn hade förmodligen goda skäl att vara nöjd med det pris han fick av Busch. Annars hade han knappast sålt huset.
"Esbjörn hade förmodligen goda skäl att vara nöjd med det pris han fick av Busch"
Så vad - om den som är lurad är nöjd då är allt frid och fröjd?

Och ja, det är en enorm skillnad på att sälja en bil och ett hus som kanske är värt 100 gånger mer...
Säljer man en bil, några timmars mindre jobb, lite krångel etc kan väga upp en lite lägre pengar för bilen.
Men... en skillnad på flera hundra tusen på ett husköp... det är inte jämförbart.

• Gilla
DRM
  • Laddar…
P
Det finns ju inga belägg för att Esbjörn blev lurad. Hans förklaringar till varför han har ångrat sig har varierat en del med tiden, men just att han blivit lurad tror jag inte att jag har hört från honom.

Inlagorna till tingsrätten från Esbjörns ombud visar också att Esbjörn inte blev lurad.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Ja, hur skulle vi annars kunna ha avtalsfrihet?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, hur skulle vi annars kunna ha avtalsfrihet?
Du har totalt eliminerat bedrägeri från brottsskalan. Imponerande!

Den utsatta är ofta rätt nöjd i ett bedrägeri (först), för att sedan upptäcka detaljer eller mer som pekar ut att allt inte gått rätt till. Men men... vi har avtalsfrihet i Sverige alltså.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
B
Ångervecka för konsumenter/pensionärer, mot rättshaverister,
gäller det här eller ?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:
"Esbjörn hade förmodligen goda skäl att vara nöjd med det pris han fick av Busch"

Och ja, det är en enorm skillnad på att sälja en bil och ett hus som kanske är värt 100 gånger mer...
Säljer man en bil, några timmars mindre jobb, lite krångel etc kan väga upp en lite lägre pengar för bilen.
Men... en skillnad på flera hundra tusen på ett husköp... det är inte jämförbart.
Allt fler försäljningar sker nu utan öppen budgivning. Mäklaren annonserar inte ut objektet utan visar det för några få spekulanter eller kanske en från sitt register och du får ett bud som du tar eller förkastar. Precis som i Esbjörns fall (men utan mäklare). Fördelen är att du slipper alla nyfikna grannar och massor av spring i ditt hem. Då vet du inte heller om en öppen budgivning pressat upp priset några 100 tusen men du är nöjd för du har fått vad du begärt. Precis som Esbjörn. Är du lurad då, för du kunde ju fått mer?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.