162 374 läst ·
2 074 svar
162k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ha känner att han blev pressad att sälja och skriva på. Det verkar inte otroligt med en slipad politiker som vill köpa till varje pris. Det ser vi ju nu att hon vill. Hon har säkert lagt åtskilligt krut på att få honom att sälja. Hur kan du få det till att han är omoralisk? Ville han verkligen sälja hade han ju gjort det. Jag väljer att tro på honom när han säger att han blev pressad och att hon "tjatade så".
Det är relevant. Vi är båda i samma stånd att bedöma det. Dvs. vi delger vår uppfattning. Om du frågar mig vem jag är att bedöma det undrar jag vem du är att bedöma det. Det juridiska är en sak, där kan ho få rätt. Jag talar om något annat.
Fast du verkar ju inte ha läst en enda rad mer än vad som står i Aftonbladet, så du verkar absolut inte vara rätt person att bedöma den moraliska aspekten.S Sovjet skrev:
Han ljuger viket är omoralisktS Sovjet skrev:Ha känner att han blev pressad att sälja och skriva på. Det verkar inte otroligt med en slipad politiker som vill köpa till varje pris. Det ser vi ju nu att hon vill. Hon har säkert lagt åtskilligt krut på att få honom att sälja. Hur kan du få det till att han är omoralisk? Ville han verkligen sälja hade han ju gjort det. Jag väljer att tro på honom när han säger att han blev pressad och att hon "tjatade så".
Vi vet att han ljuger när han säger att han
1. Ångrar sig dagen efter. Det finns vittnen på att han var nöjd med försäljningen när trädgården röjdes vid ett senare tillfälle. Alltså ångrade han sig inte dagen efter. Han sitter dessutom och ljuger i tv-intervju om detta.
2. Blev upprörd över trädgårdsröjningen och polisanmälde Ebba för detta. Har nu i polisförhör tvingats erkänna sin falska anmälan.
3. Med största sannolikhet ljuger han om sin kognitiva nersättning och behov av god man. Han har alldeles nyligen köpt en bostadsrätt och då var det inga kognitiva problem. Dessutom är det omoraliskt att belasta myndigheten med denna ansökan när det finns andra som verkligen behöver en god man.
Bara för att ta upp de tre värsta lögnerna som Esbjörn kommit med. En man med hans livserfarenhet (ålder) borde inte sänka sig så.
Djupt omoraliskt.
Jag ogillar inte Busch. Hon framstår inte om en galen kristen som t.ex. Lars Adaktusson, utan förefaller vara ganska vettig oftast. Synd att hon är med i fel parti bara. Om hon hade funnits i ett annat parti kanske jag hade röstat på henne.Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker tvärt om, trots att jag delar din bedömning av partiet hon företräder. Men hon har ju inte gjort något fel här. Hon har köpt en fastighet och kräver att säljaren hedrar avtalet. Hon bryter inte mot vare sig lagen eller mot något moraliskt imperativ som hennes parti står för. Visst, Kd hävdar sig värna äldre, men knappast genom att frånta friska människor deras rättshandlingförmåga.
Så även om jag delar uppfattningen att det vore bra om folk höll sina gudar borta från politiken kan jag inte förmå mig att vilja att det ska gå illa för ett parti jag inte gillar av skäl som har noll och intet med deras politik att göra.
Ja, Busch tycks ha gjort det mesta rätt i den här affären och jag tror knappast att KD kommer att förlora väljare på det. Jag tvivlar på att de flesta som gnäller om dålig moral är KD-väljare.