4 553 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Julklappen 2.0% rep, Bästa ränta 3mån eller helt rörligt, vad har ni?
Sida 1 av 3
Har HB helt rörligt. Har nu en fin ränta på 5.0%, tycker det är i högsta laget. Men bankerna ska väll ha råd med jullunch i år oxå.....
HB har sin rörliga på 6,2% just nu!, inte mer!
Så vad har ni lyckas med för ränta !, gärna vilken bank och hur stor rabatt !
Är det smart att släppa en rörliga?, bankerna vill ju det!
Men det är ju för deras bästa och det är kanske inte bäst för mig??
Tack Tack!
HB har sin rörliga på 6,2% just nu!, inte mer!
Så vad har ni lyckas med för ränta !, gärna vilken bank och hur stor rabatt !
Är det smart att släppa en rörliga?, bankerna vill ju det!
Men det är ju för deras bästa och det är kanske inte bäst för mig??
Tack Tack!
Jag har Eskilstuna Rekarne Sparbank, och betalar STIBOR 1M + 0,40.
Nu får jag vänta till nästa månadsskifte innan räntan ändras nästa gång eftersom jag har bundet på en månad, men skulle räntan sättas om idag skulle det bli till 2,975%.
Nu får jag vänta till nästa månadsskifte innan räntan ändras nästa gång eftersom jag har bundet på en månad, men skulle räntan sättas om idag skulle det bli till 2,975%.
Det var vanligt ett tag, nu kanske det blivit lite mindre vanligt igen under krisen.wide skrev:
Du kan följa utvecklingen för olika STIBOR-räntor här:
http://www.slopedcurve.com/roller/makro/category/Ränteutveckling
Det är väll ingen bank som erbjuder rörligt längre!, därför större anledning att ha kvar den tänkér jag!Mane skrev:
Det banken inte gillar, gillar vi..
Vad har ni för ränta?
Våra 3-månaders lån hade precis löpt ut och blivit satta till 5,10% en vecka innan sänkningen, men när vi såg att swedbank (som vi har) var nere på 3,73% i slutet på veckan (vilket borde ge oss kring 3,20% med rabatt) ringde vi till vår bankman (kvinna) och sa helt enkelt att vi inte tyckte det var värt de 8000kr i skillnad detta skulle göra under kommande tremånadersperiod att vara lojala mot dem och hon gick med på att plocka ner oss till 3,40. Inte lika bra rabatt som innan, men ändå en ganska trevlig julklapp 
Jaha ok, ja det var ju snällt. Ja ni var ju låsta 3mån till så hon hade juinte behövt göra nått.BobbyEwing skrev:
Det är därför den helt rörliga är så jäkla bra, kan man byta bank dan efter.
Men det är nog därför alla banker har tagit bort helt röliga, så de kan göra som de vill istället..
Det brukar ju vara så det som är bra för kunden är inte för banken, i detta fall är det ju klockrent!
Vi har rörligt på SEB med 1% rabatt. Med detta ligger vi på 3,95% och självklart är det högt. Men det har vart svårt att förhandla med dem.
Vi fick erbjudande att att gå över till 3mån (3,74%) UTAN rabatt, dvs listpris. Enligt banken skulle vi tjäna mer på det. Visst blir räntan några 100lappar mindre.
Svarade banken att vi hellre betalar den mellanskillnaden och har kvar rörligt och friheten än att binda för att de vill få bort kunder från rörligt.
Fick som svar att chansen är ju större att vi blir missnöjda kunder med rörligt.
eh??
Vi fick erbjudande att att gå över till 3mån (3,74%) UTAN rabatt, dvs listpris. Enligt banken skulle vi tjäna mer på det. Visst blir räntan några 100lappar mindre.
Svarade banken att vi hellre betalar den mellanskillnaden och har kvar rörligt och friheten än att binda för att de vill få bort kunder från rörligt.
Fick som svar att chansen är ju större att vi blir missnöjda kunder med rörligt.
eh??
gadu^ skrev:Vi har rörligt på SEB med 1% rabatt. Med detta ligger vi på 3,95% och självklart är det högt. Men det har vart svårt att förhandla med dem.
eh??
Smart!!, ja är på samma linje. Kommer det var lite dyrare så betalar vi det!. Fan man vill inte binda sig till nån bank inte ens 3-mån!!
Har alltid kört röligt, har sparat stora summor på det. Men nu kanske det var lite tur att det sjönk så fort!
Varför ingen rabatt, låter ju sjukt??. Vi fick rabatt utan att fråga när det vilje sälja 3-mån. Men vi sa Nej!
Ränta kommer ju sjunka ännu mer, varför ska man binda upp sig?????...korkat.....
Tycker också det är konstigt. Inte en ens ett enda förslag till rabatt.wide skrev:
Bank kvinnan kanske är trött på mig?
Skall försöka få till ett möte med henne, mycket enklare att förhandla när man sitter där.