Någon som kollat om Julas sänksågsskena passar på Festool? Verkar vara samma typ i alla fall, med ett uppstående styrspår och två glid-plast remsor.

Skulle aldrig smitta mina Festool med Meec grejor

De har säkert kopierat saker, men jag skulle inte ens fundera på att köpa något som det stod Meec på till mina Festool-prylar.

Mikael_L
Det skulle vara intressant för mig ifall det finns en 3 meters (eller 2,8) Meec-skena.
Men jag har två st 1400 Festool-skenor så korta skenor är jag ej i behov av. :)

Nåja, bara att gå dit nån dag och ta med sig Festool-grejorna och jämföra.

Lite fakta som kan ge Festofantasten mardrömmar: Jag har två dammsugarslangar, den från Stihl sitter bättre på sänksågen än original Festo. Antagligen samma kines som gör bägge. :-) Fast det ser ju proffsigare ut med grönrandigt än svart.

Varför inte köpa original som är tillverkat av Festool, för Festool?

Därför att allt Festoolmärkt kostar mycket pengar. Stihls slang kostar mindre pengar, men är sannolikt exakt samma produkt, men med annan färg. De flesta vill betala så lite pengar som möjligt för en produkt.

För mig som inte är så inne i det här med verktygsfetishism - finns det hela kläd- och prylkollektioner med Festool-loggor? Precis som för Harley Davidson, Ferrari och annat sådant som folk hausar upp?

Bikers brukar döpa sina söner till Harley och spöka ut dem med bodys och mössor med HD-loggan. Vem blir först att döpa sitt gossebarn till TS 55 Q-FS? Och lämna till dagis i en Festool-brandad barnvagn?

• Gilla
LarsLarsLars
  • Laddar…
Att man kanske vill ha en skena till sin festoolsåg som passar perfekt är väl inte så konstigt. Man har ju köpt sågen för dess prestanda och då vore det ju synd att förstöra den genom en skena som inte passar perfekt.
Lite som att köpa en ferrari och hänga på 195 breda kinadäck på den.

Vilket sludder! Ingen svarar på frågan utan bara spam. Vore dags att öppna en parallell verktygs och maskin tråd. Allt som sägs här är ju repris på repris.

Eftersom du inte lyckats läsa ut det mellan raderna så är svaret nej. Har inte ens provat men skenorna är helt olika i profilen. Punkt.

Kapar tråden med en relaterad men ändock sidofråga...

Är det någon som har koll på kompatibiliteten mellan de på marknaden förekommande sänksågarna och dess skenor, dvs fungerar makita sågen med bosch, festool, mecc, mafell etc skenor, osv?

Skulle vara kul om någon lägger upp en tabell med sänksågar och skenor.

Makita fungerar på Festools skenor och vise versa.
Bosch är en förklädd Mafell och fungerar således tillsammans
Meec och scheppach är samma såg och fungerar tillsammans

• Gilla
Powermange
  • Laddar…
corre skrev:
Makita fungerar på Festools skenor och vise versa.
Bekräftar även här att Makita och Festool passar i samma skenor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.