56 864 läst ·
38 svar
57k läst
38 svar
Julas garageportöppnare
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Jula säljer ut dessa nu för 1200kr och jag är sugen på att skaffa till min port.
Är det värt det eller borde jag satsa på en hörmann för det tredubbla?
Är det värt det eller borde jag satsa på en hörmann för det tredubbla?
man får vad man betalar för. haft min ett år. funkar.
den kan vara lite känslig och behöver remote justeras några ggr på vintern när det växlar temp mycket samt ev snömodd bromsar sista stängandet.
fjärren är lite klumpig.
den kan vara lite känslig och behöver remote justeras några ggr på vintern när det växlar temp mycket samt ev snömodd bromsar sista stängandet.
fjärren är lite klumpig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Skulle du satt upp den igen eller köpt en annan?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Köpte två, provar att montera upp en, tycker jag det fungerar bra så monterar jag den andra också.
Fjärren var inte jättestor, men förvisso inte slimmad heller.
Började montera ihop det hela men fastnade när den skulle upp i taket, har gles mellan takstol och gipsinnertak så jag kunde inte riktigt hitta takstolarna.
Fjärren var inte jättestor, men förvisso inte slimmad heller.
Började montera ihop det hela men fastnade när den skulle upp i taket, har gles mellan takstol och gipsinnertak så jag kunde inte riktigt hitta takstolarna.
Funderar på Julas men det står att det ska vara 40mm mellan port och tak. Jag har ca 35 mm men sen ökar det till över 40 mm en bit in. Kan det bli problem?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Skenan är 35mm och den behöver komma in mellan porten och taket.
Hej funderar på samma sak, har du löst det?R Ronny Livbom skrev:sitter just nu med en öppnare i handen och funderar varför i hela fridens dagar de inte har så du kan sätta en "el-nyckel" dvs en låscylinder med kontakt för att styra porten. Ingenstans i manualen står det om något sådant.
MEN,
nyfiken som man är så var jag bara tvungen att öppna de 2 skruvar som sitter där och se vad som finns inuti och om det är samma saker som är på den gamla öppnaren.
DET ÄR DET.
Det finns uttag för extra strömbrytare (inne i garage ex) Ir och 12v.
Konstigt att det inte står något om detta i bruksanvisningen?
Men det kanske inte är aktiverat på denna versionen, dessa kort används säkert på hundratals olika märken.
Men jag ska då prova.
/Ronny
Klicka här för att svara