Tänkte köpa Julas stora diskbänk, två hoar och avställningsyta, för motering i bänkskiva. Den ska användas i en sommarstuga och tycker att det är en bra prisnivå. Vid jämförelse med IKEA's för inmontering i skiva så tycker jag att Julas känns stabilare och har en blankare yta.
Är det någon som intstallerat den och kan ge ett omdöme?

Helt ok diskbänk. Lite gängtejp krävdes för att få tätt vid avloppen och de fästklamrar som följde med får man vara lite försiktig med så att man inte drar sönder dem (fick dessutom klämma in lite extra virke mellan klammer och bänkskiva för att de skulle passa). Men det får man nästa räkna med för det priset. När den väl sitter på plats är det inget fel på den.

Har sålt lägenheten jag satte in den i bör dock nämnas, så jag har ingen erfarenhet av hur den ser ut efter längre tids användning. Använde den c:a ett halvår innan jag flyttade. Bör inte slitas ut i en sommarstuga dock, tycker man.

Körde du enbart med den tätningslist som följde med eller kompletterade du med en siliconsträng undertill längst ut mot kanten? Tycker att den medföljande listen känns för liten och tunn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.