N
Jag ser inget på vare sig hemsidan eller i appen om detta och i appen finns fällkilar kvar till salu utan anmärkning.
Kanske är de som säljs nu av bättre kvalitet?
Det finns även kilar från Oregon som nog är av betydligt högre kvalitet.

• Gul fällkil i slagfast ABS-plast med ingjutna taggar för bättre grepp, 14 cm lång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ClasseClas
Det är som med Biltema mfl att du måste kolla på en separat sida med återkallelser.
https://www.jula.se/aterkallade-produkter/
Gul fällkil återkallas av Jula för risk vid trädavverkning. Produkter sålda 2020-2025, återlämnas för full ersättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
N
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det är som med Biltema mfl att du måste kolla på en separat sida med återkallelser.
[länk]
[bild]
Tack!
Lite dåligt kan jag tycka. Borde dyka upp en hänvisning dit när man går in i appen men de har väl uppfyllt sina skyldigheter med nuvarande upplägg antar jag.
Skulle själv aldrig köpa denna typ av produkt från ett märke som Meectools.

Jula är ett skitföretag som lurar på folk skräp, en kompis köpte en batteridriven Meec slipmus där det är 7 hål i plattan som dammet ska sugas bort genom men slippappren har bara 5 hål och av dessa så är det bara 2 som passar och när han har kontaktat deras kundtjänst så tycker de att "det ska räcka".

Kanske lite väl generaliserande?

I Incinerator skrev:
Jula är ett skitföretag som lurar på folk skräp, en kompis köpte en batteridriven Meec slipmus där det är 7 hål i plattan som dammet ska sugas bort genom men slippappren har bara 5 hål och av dessa så är det bara 2 som passar och när han har kontaktat deras kundtjänst så tycker de att "det ska räcka".
Är andra företag typ Lidl och Biltema som säljer sånt kinesiskt till konsument bättre menar du?

N
I Incinerator skrev:
Det finns en hel del bra grejor på Jula också men Meectools är inget jag håller så högt.

• Gilla
Cazy Gurrasson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är andra företag typ Lidl och Biltema som säljer sånt kinesiskt till konsument bättre menar du?
Du menar att de också har lika korkad personal på sina kundtjänster?

I Incinerator skrev:
Du menar att de också har lika korkad personal på sina kundtjänster?
Troligtvis kanske är det samma människor som sitter på ett calcenter svarar på inkomande frågor oavsett om man köpt produkten hos handlare A, B eller C
Jula brukar ju iaf ha slippapper att köpa om man återkommer nästa månad eller nästa år tillskillnad från Lidl som varken har kunskap om verktygen de säljer eller slippapper/skivor eller annat förbrukningsmtrl när man behöver fler.

• Gilla
Michael Meier
  • Laddar…
ClasseClas
N Nalleman64 skrev:
Borde dyka upp en hänvisning dit när man går in i appen men de har väl uppfyllt sina skyldigheter med nuvarande upplägg antar jag.
Jula har iaf en kundklubb så om man har registrerat sitt köp så har de en möjlighet att återkomma vid en återkallelse, till skillnad från tex Biltema.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
N
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jula har iaf en kundklubb så om man har registrerat sitt köp så har de en möjlighet att återkomma vid en återkallelse, till skillnad från tex Biltema.
Den är jag medlem i sedan länge. Bra grej! Dessutom har Jula med kundrecensioner på sina prylar vilket Biltema inte har.

• Gilla
Jenpet och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ja. Biltema har egenskrivna manualer till prylar och någon slags kvalitetskontroll medan Jula låter kunderna sköta det med recensioner och man får gissa hur grejer är tänkt att användas. Mycket av Julas sortiment är Dollarstore-nivå. Man får köpa de dyra märkesprylarna där annars straffas man.

• Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Ja. Biltema har egenskrivna manualer till prylar och någon slags kvalitetskontroll medan Jula låter kunderna sköta det med recensioner och man får gissa hur grejer är tänkt att användas. Mycket av Julas sortiment är Dollarstore-nivå. Man får köpa de dyra märkesprylarna där annars straffas man.
Det är säkert som du skriver med manualerna men jag betvivlar att kvaliteten på de Kina tillverkade verktygen generellt skiljer på Jula och Biltema, troligtvis är det ofta samma grejor innanför höljet även om färgen på plasten skiljer.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Den är jag medlem i sedan länge. Bra grej! Dessutom har Jula med kundrecensioner på sina prylar vilket Biltema inte har.
Det tråkiga med Julas recensioner är de modererar dem, så man kan inte skriva exakt vad man tycker.. jag försökte skriva att en sak inte var värd ordinarie pris, men ok för halva priset som jag gav, men det fick man inte skriva...

• Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.