Hej! Det är så att jag har flyttat till ett hus och i garaget så finns det en av Jula's portöppnare.
Fungerade fint dom första dagarna med att öppna och stänga med fjärren (provade inte knapparna) men sen slutade allt fungera. Har provat nya batteri i fjärrkontrollen utan resultat.
Har ersatt säkringen med. Har testat att slå av strömmen. Prövat att koppla fjärrkontrollen igen.
Ingenting vill. Jag provade ett par knapptryckningar där man får lampan att tändas och där man tydligen kan få den att gå upp/ner och där bara brummar motorn.
Ni som har eller har haft en sån här mackapär eller vet hur man fixar det, hjälp!
Garageportsöppnare
Fungerade fint dom första dagarna med att öppna och stänga med fjärren (provade inte knapparna) men sen slutade allt fungera. Har provat nya batteri i fjärrkontrollen utan resultat.
Har ersatt säkringen med. Har testat att slå av strömmen. Prövat att koppla fjärrkontrollen igen.
Ingenting vill. Jag provade ett par knapptryckningar där man får lampan att tändas och där man tydligen kan få den att gå upp/ner och där bara brummar motorn.
Ni som har eller har haft en sån här mackapär eller vet hur man fixar det, hjälp!
Garageportsöppnare
Jag kommer inte på något som kan störa ut. Min brummar bara vid rätt knapptryckning på enheten där man i normala fall ska kunna trycka sig fram en portöppning.S Sundlof81 skrev:
Jag har provat runt lite och jag lyckades få igång den igen men jag upptäckte ett problem. "Låsklumpen" som sitter på kedjan hade åkt in i svängen vid drivmotorn så den kunde inte driva. Grejen är att den krabbar med att bara vilja hissa porten en liten but fram och tillbaka. Jag behöver en lösning för att frilägga kedjan så jag kan dra ut klumpen till mitten nånstans så att den fungerar som tänkt.F FiveO skrev:
Klicka här för att svara