16 782 läst ·
64 svar
17k läst
64 svar
Jula eller Lidl sänksåg?
Utan att ha undersökt just sänksågarna är min uppfattning att Parkside generellt är snäppet rejälare grejor än Meck-tools. Men å andra sidan är servicen som Lidl erbjuder eftermarknaden så gott som obefintlig.
Jag skulle nog valt en maskin av ett fristående lågprisvarumärke som säljs av många aktörer. Typ Skil, Ryobi, Einhell och vad de nu heter.
Jag skulle nog valt en maskin av ett fristående lågprisvarumärke som säljs av många aktörer. Typ Skil, Ryobi, Einhell och vad de nu heter.
Men batteri eller laddare ingår ej? Då slutar det fortfarande på 3447:-
Det kan jag säga att den inte är värd. Förstår hoppet upp till andra märken men köp hellre en begagnad såg. Vad ska du ha den till? Enklare saker så funkar ju en vanlig cirkelsåg. Då har du plötsligt Ryobi som är
Prisvärt och batteri kontra sladd är inte egentligen en jätte grej. När du blandar in det i ekvationen med Meec och parkside så är det inte prisvärt för dom pengarna.
Det kan jag säga att den inte är värd. Förstår hoppet upp till andra märken men köp hellre en begagnad såg. Vad ska du ha den till? Enklare saker så funkar ju en vanlig cirkelsåg. Då har du plötsligt Ryobi som är
Prisvärt och batteri kontra sladd är inte egentligen en jätte grej. När du blandar in det i ekvationen med Meec och parkside så är det inte prisvärt för dom pengarna.
Självfallet skulle jag välja tysken.
- 5 års garanti, går den sönder skickar de en ny.
- Väldigt mkt tystare. Ljudeffektsnivå (LwAj på 87,6 dB jämfört med 101(!) dB. Ljudtrycksnivå (LwA) 76,86 jämfört med 90 dB.
- >30% Billigare batterier.
- Robust förvaringsväska medföljer. Verktyg som kommer endast i kartong medför stor risk för allvarliga psykologiska men.
- Högre varvtal (5500 jmf med 4800rpm)
- Möjlighet till inställningar och övervakning via app (kräver smartbatterierna).
- Mjukstart.
- Bättre snittvinkel ( -1 - 47° jmf med 0 - 45°).
- 1000:- billigare.
Sen sågar den faktiskt rakt också.
- 5 års garanti, går den sönder skickar de en ny.
- Väldigt mkt tystare. Ljudeffektsnivå (LwAj på 87,6 dB jämfört med 101(!) dB. Ljudtrycksnivå (LwA) 76,86 jämfört med 90 dB.
- >30% Billigare batterier.
- Robust förvaringsväska medföljer. Verktyg som kommer endast i kartong medför stor risk för allvarliga psykologiska men.
- Högre varvtal (5500 jmf med 4800rpm)
- Möjlighet till inställningar och övervakning via app (kräver smartbatterierna).
- Mjukstart.
- Bättre snittvinkel ( -1 - 47° jmf med 0 - 45°).
- 1000:- billigare.
Sen sågar den faktiskt rakt också.
Redigerat:
Medlem
· Stockholms län
· 606 inlägg
Generellt är jag väldigt nöjd med verktygen jag har köpt från Lidl, Jula har oftast lägre kvalitet - och har höjt priserna på det mesta… däremot helt nöjd med bergborrhammaren på 9J och bilningshammaren på 60J (Meec), de behövde bara lite extra fett i början. Men de medföljande borrarna är riktigt skräp…
Jag föredrar Lidls verktyg framför Biltema också, så jag skulle antagligen valt Lidls sänksåg. Men åk och titta på båda.
Jag föredrar Lidls verktyg framför Biltema också, så jag skulle antagligen valt Lidls sänksåg. Men åk och titta på båda.
Men hur är kvalitén på skenorna som följer med? Är dom inte typ 60cm långa, tunna och vobbliga?S santos skrev:
Jag tycker skenorna bör vara minst 140cm men det beror såklart på vad du ska såga, tror du på Julas eller Lidls för dig så är det väl bara prova och lämna en recession här efter en tid, att diskutera argumentera här kommer nog inte leda någon vart.
Jag har ägt en Meec sänksåg, visserligen med sladd, och den användes för att såga golv m.m.
Den saknar jag inte en sekund.
Om budgeten är tight så är det så. Men Om du kan sträcka dig längre så går det ju att köpa från Tyskland.
Jag köpte min batteridrivna därifrån.
https://www.rubart.de/AKTION:-Festo...nkl.-2-Gratis-Akkus-im-Lieferumfang-p10183996
Den saknar jag inte en sekund.
Om budgeten är tight så är det så. Men Om du kan sträcka dig längre så går det ju att köpa från Tyskland.
Jag köpte min batteridrivna därifrån.
https://www.rubart.de/AKTION:-Festo...nkl.-2-Gratis-Akkus-im-Lieferumfang-p10183996
Tjena, det är just det som är problemet.T Toye_ skrev:
Skall man reklamera går det inte att göra det i butiken, utan man måste man ringa, fylla i formulär, ta bilder, mejla och skicka in produkten. Värdens trassel, knappt värt det.