13 121 läst ·
2 svar
13k läst
2 svar
jula/biltema 20t verkstadspress - bra/dålig?
En press hade ju varit ganska bra att ha istället för försöka banka i och ur lager.
Duger Julas/biltemas 20t pressar eller är det någon som har dålig erfarenhet av dessa?

2990kr "i 5 dagar till" (observera att julas inte har extra stag nertill)

3490kr
Duger Julas/biltemas 20t pressar eller är det någon som har dålig erfarenhet av dessa?

2990kr "i 5 dagar till" (observera att julas inte har extra stag nertill)

3490kr
Jag kollade in den på Jula igår och blev mycket sugen.
Kändes billig MEN till det priset så tror jag man får extremt mycket för pengarna.
Kändes billig MEN till det priset så tror jag man får extremt mycket för pengarna.
Jag är nästan helt säker på att den i Julabutiken på Torp i Uddevalla hade dom där stagen längst ner...Yrrol skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 195 inlägg
Tja, jag har bara använt "proffs"-press på jobbet, men det är ju inte så mycket som kan gå fel på en handpress. Hydrauliken är ju enkel. Även domkrafterna för 200:- är ju svåra att slita ut. Nu är 20t högre tryck, men det finns ju utrymme i det priset för att nå de nivåerna utan att det verkar orimligt. Är slaget på pumpen uppåt? Svårt att se i bilderna. Det känns ju i så fall bakvänt och risk att man välter hela skiten om/när man tar i.
Annars så är det ju svikt i ramen som blir problemet vid användning (finns inget tråkigare än när grejjor rör sig eller nyper pga att geometrin ändras), men det kan man ju kolla i butik. Be att få prova med att trycka ner kolven mot mothållet så ser/känner du ju om det är styvt nog.
Lite lösa tankar, jag har tyvärr ingen erfarenhet av just dessa att dela med mig av. Köper du en så får du gärna dela med dig av dina!
Annars så är det ju svikt i ramen som blir problemet vid användning (finns inget tråkigare än när grejjor rör sig eller nyper pga att geometrin ändras), men det kan man ju kolla i butik. Be att få prova med att trycka ner kolven mot mothållet så ser/känner du ju om det är styvt nog.
Lite lösa tankar, jag har tyvärr ingen erfarenhet av just dessa att dela med mig av. Köper du en så får du gärna dela med dig av dina!
Klicka här för att svara