22 510 läst ·
22 svar
23k läst
22 svar
Jordfelsbrytaren går när man sätter på ugnen
Sida 1 av 2
Hej allesammans.
Jag har en rätt så gammal electroluxugn (modell: EKC70751) som varje gång man sätter på ugnen så går jordfelsbrytaren. Jag har provat att sätta igång alla plattor utan några problem som helst.
Har någon några ideer vart jag kanske skulle börja felsöka?
/Babbis
Jag har en rätt så gammal electroluxugn (modell: EKC70751) som varje gång man sätter på ugnen så går jordfelsbrytaren. Jag har provat att sätta igång alla plattor utan några problem som helst.
Har någon några ideer vart jag kanske skulle börja felsöka?
/Babbis
Inte mycket att väja på, ut med spisen koppla ur elen,lossa bakstycket däri finns alla kopplingar, koppla ur fläkten, koppla in elen och testa vad som händer, sen det med att plocka i spis eller annan el-pryl så måste man ha lite kännedom om EL, det finns ingen fara med El så länge den är bruten
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Har den stått oanvänd en längre tid?
Hehehe. tack så mycket. Jag får se om jag kan få tag på reservdelar. Men absolut, jag misstänker att få tre fas genom kroppen inte kan vara så hälsosamt.optimum skrev:
Okej, då är det inte fukt i elementet då.
Med den åldern och kanske gjutjärnsplattor så har nog bäst före datum passerats, att då börja byta en del saker kanske inte är ekonomiskt försvarbart, fler saker kan komma i säga upp sig och priset på reservdelar tar inte lång tid att bli lika en ny spis, Överraska familjen med ny spis i stället för att bara repa, i det här läget är det läge för det. Hur är inkopplingen med ett uttag på väggen och stickproppB bouxesa skrev:
Det är keramikhäll på den spisen, men som du säger så undrar jag hur långt man ska dra hela den processen och om det är värt det.J jonaserik skrev:Med den åldern och kanske gjutjärnsplattor så har nog bäst före datum passerats, att då börja byta en del saker kanske inte är ekonomiskt försvarbart, fler saker kan komma i säga upp sig och priset på reservdelar tar inte lång tid att bli lika en ny spis, Överraska familjen med ny spis i stället för att bara repa, i det här läget är det läge för det. Hur är inkopplingen med ett uttag på väggen och stickpropp
Spisen har en perilexkontakt.