Hej!
Ska sätta upp stängsel på tomten. Köpt trästolpar/pålar med diametern 70 mm.

Har i helgen stått och bankat ner med både slägga och stolpnedslagare och det tar en himla tid och är jobbigt ffa då man får jobba ovanför huvudet pga 240 cm stolpar…

Funderar på att hyra en jordborr men problemet är att de jag hittar har borr med diametern 80 mm.

Kommer de 10 mm göra skillnad och få stolpen att se sned ut?

Mvh
 
Du får återfylla och packa medan stolpen står rakt.
 
Kommer de 10 mm göra skillnad och få stolpen att se sned ut?
Tvärtom - de där tio extra mm ger dig marginal att få stolpen i lod i hålet. Det är svårt att borra (eller påla) rakt ner, men så länge hålet är lite större än stolpen blir riktningen inte lika kritisk.
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Intressant. Ska hyra en borr och prova får vi se!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.