Hej!
Jag har tänkt bygga ett "spaljéstaket" längs vår tomtgräns mot en cykelväg. Staketet kommer bli ca180 cm högt med 45x45 ribbor med 45 mm mellanrum, vid ca 150 cm höjd kommer ett mellanrum på ca 200mm och sedan de två översta ribborna. Staketet kommer bli ca 30 m långt med en grind.

Jag undrar om det spelar någon roll om jag använder jordankare eller betongplint? Vilken är att föredra?
 
Betongplint alla dagar i veckan.
 
Eller ännu hellre markskruv. Sitter bättre än nergrävd betongplint.
 
Jordankare är väl bara ett "i stället för"
Kan man inte gräva ner plint får man nöja sig med ankare.
 
Betongplint med grova fasta järn för stolparna.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.