6 548 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Jordankare vs betongplint
Hej!
Jag har tänkt bygga ett "spaljéstaket" längs vår tomtgräns mot en cykelväg. Staketet kommer bli ca180 cm högt med 45x45 ribbor med 45 mm mellanrum, vid ca 150 cm höjd kommer ett mellanrum på ca 200mm och sedan de två översta ribborna. Staketet kommer bli ca 30 m långt med en grind.
Jag undrar om det spelar någon roll om jag använder jordankare eller betongplint? Vilken är att föredra?
Jag har tänkt bygga ett "spaljéstaket" längs vår tomtgräns mot en cykelväg. Staketet kommer bli ca180 cm högt med 45x45 ribbor med 45 mm mellanrum, vid ca 150 cm höjd kommer ett mellanrum på ca 200mm och sedan de två översta ribborna. Staketet kommer bli ca 30 m långt med en grind.
Jag undrar om det spelar någon roll om jag använder jordankare eller betongplint? Vilken är att föredra?
Eller ännu hellre markskruv. Sitter bättre än nergrävd betongplint.
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Jordankare är väl bara ett "i stället för"
Kan man inte gräva ner plint får man nöja sig med ankare.
Kan man inte gräva ner plint får man nöja sig med ankare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden