Ring ett flertal som säljer Jonsereds fabrikat är nog snabbaste vägen.

Inte helt lätt då jonsered fabriker lades ner 1979

Jag har en skannad kopia av handboken från 30-40-talet någon gång. Hittade den på nätet men minns inte var. Skall se om jag hittar den i datorn.

Påminn mig om ett par veckor. Jag har för mycket i huvudet nu.

• Gilla
Hans Toresson
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag har en skannad kopia av handboken från 30-40-talet någon gång. Hittade den på nätet men minns inte var. Skall se om jag hittar den i datorn.

Påminn mig om ett par veckor. Jag har för mycket i huvudet nu.[/QUOTETack för det, hör av mig]

H heimlaga skrev:

Påminn mig om ett par veckor. Jag har för mycket i huvudet nu.[/QUOTE. ]

• Maskinverkstad med tung industriell utrustning och verktyg. Arbetsbänk, pall, kablar och blandad oordning syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det där verkligen en FM-C?
Jag tycker det ser ut som en nyare modell med den där berömda dahlanderkopplade trehastighetsmotorn som brukar förvirra folk. Den är känd för att vara litet svår att linda om ifall den brinner. Det är fullt möjligt att linda om den men det är inte första motorn man skall ge sig på om man aldrig har lindat en motor förr. Se till att du har ett fungerande motorskydd och mata inte för hårt med matarverket. Motorn är dimensionerad för handmatning så man får ta till matningshastigheten därefter.

H heimlaga skrev:

Påminn mig om ett par veckor. Jag har för mycket i huvudet nu.
Hej! Vill du maila över manualen till jonsered fm-c? Mvh Paul

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.