1 484 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Jobbigt att sköta lutade golv, annat förslag?
Vi har lutade golv i(furu tror jag) hela vårt hus och jag tycker det är så otroligt jobbigt att sköta.
Vi har en tvååring och en till på väg och golvet känns aldrig rent. Fettfläckar, en kissolycka, ketchup... ja ni förstår.
Jag vill slipa och lacka det för att bara kunna "svabba av" och slippa skura med såpa men sambon är tveksam.
Själv tycker jag det är vackert med lackade golv och stör mig inte på lite repor men efter att ha läst lite här på forumet verkar många avråda från lack.
Är det någon som har något förslag?
Vi har en tvååring och en till på väg och golvet känns aldrig rent. Fettfläckar, en kissolycka, ketchup... ja ni förstår.
Jag vill slipa och lacka det för att bara kunna "svabba av" och slippa skura med såpa men sambon är tveksam.
Själv tycker jag det är vackert med lackade golv och stör mig inte på lite repor men efter att ha läst lite här på forumet verkar många avråda från lack.
Är det någon som har något förslag?
Se bara till att lacka med bra lack. Har lackat ett par golv med Duri´s matta golvlack, och den suger når brutalt. Försök att lacka med lösningsmedelsburen lack. Det luktar apa, men det blir mycket bättre.
Klicka här för att svara