168 366 läst ·
492 svar
168k läst
492 svar
Jobbig granne
Sätter jag upp nåt sånt blir det att laga mycket potthål efter att han spinner loss med sin V70, och ja det är bara jag som kan hantera en skyffel med grus TYDLIGEN. Däremot finns det människor som tycker det är riktigt roligt att göra narr av mig och filma mig när jag underhåller vägen.Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det är väl den bistra sanningen. Att hindra småkriminella från att dagligen förstöra livet för sin omgivning är inget polisen mäktar med och samhället i övrigt är (mestadels på gott) så fredligt att det inte finns andra sätt som funkar heller.
Men är det er egen väg (ja, jag förstår att den är delad i så fall) kanske ni i alla fall kan trafikreglera vägen lite, genom att exempelvis sätta upp lite blomlådor som förhindrar buskörning på den. Det löser förstås inte problemet, men kanske avhjälper ett av de värre symptomen.
Köra fort, tja bara han inte gör det väldigt nära mig.
Fruktansvärt dåligt råd. Är det okej att uppmuntra till den typen av aktiviteter här?wildeside skrev:
Ta med något hårt och klappa till backspegeln, gör en anmälan om en trafik olycka om att han kört på dej, åk till akuten om oja dej över smärta i armen/axeln. Då ligger han risigt till det kan jag lova.
Vet att det fungerar, kan/vill inte förklara hur men jag vet det!
Den gubben kör inte bil på ett antal månader nu iaf. Han fick böter och betala skadestånd.
Spar dina filmer plus att du filmar olyckan!
När det gäller kamera så är det okej så långe du har kameran. Övervakningskamera/åtelkamera är i allmänhet inte okej om det inte är enbart inne eller på tomten.
Nu måste jag jobba lite men går in senare och svarar så gott det går.
Summerar mina erfarenheter för Er som kanske har en jobbig sits med:
Du får lösa det själv framförallt bevisläget, om du lyckas med det får du driva ditt ärende stenhårt.
Räkna inte med några kännbara straff eller förbättringar.
Men håll på din rätt och må bättre än att bara fly.
Summerar mina erfarenheter för Er som kanske har en jobbig sits med:
Du får lösa det själv framförallt bevisläget, om du lyckas med det får du driva ditt ärende stenhårt.
Räkna inte med några kännbara straff eller förbättringar.
Men håll på din rätt och må bättre än att bara fly.
Inte om det är en trafikolycka med fotgängare då kommer farbror blå.S Stefan1972 skrev:Det jag menade är ju att oftast behövs det en hel rad handlingar för att de ens ska bry sig idag. Annars tar de emot anmälan, ord står mot ord och ärendet läggs ner. Trist men sant.
Det man får göra är ju att anmäla och anmäla och dokumentera allt in i minsta klockslag och fota och "förbereda" sig på det värsta för det lär väl komma antar jag. Eller så vågar vederbörande inte gå så långt och då blir det ju drygt......
Ja bättre vara en lam Svensson och ta skit, må dåligt, gå in i väggen, hamna på psyk/sjukan eller något annat konstruktivt så att dumskallen får fortsätta att härja och förpesta livet för andra.D Daniel 109 skrev:
Nej, det sa jag inte. Men att fejka skada som granben påstås ha orsakat är allvarligt. Det är definitivt inte okej.
Snart 66 år gammal man ?
Beter sig mer som 18-20 år med pysventil och körsättet.
Finns bara en sak att göra. Filma på och polisanmäl alla trakasserier, svara aldrig på tal eller låt dig provoceras fram till att göra misstag.
Sprätter han upp vägen framför din villa med ? Vad händer om du struntar i att underhålla vägen helt och hållet och bara låter den bli dålig. Han själv måste ju tycka det är jobbigt att köra på den till sist. Fast med tanke på hur han körde över växtligheten när han körde in på sin tomt så bryr han sig nog inte om sin bil heller.
Hade min granne betett sig så hade jag ignorerat i all oändlighet. Anmält alla olagligheter och aldrig gjort något som han kan vinna på.
Finns bara en sak att göra. Filma på och polisanmäl alla trakasserier, svara aldrig på tal eller låt dig provoceras fram till att göra misstag.
Sprätter han upp vägen framför din villa med ? Vad händer om du struntar i att underhålla vägen helt och hållet och bara låter den bli dålig. Han själv måste ju tycka det är jobbigt att köra på den till sist. Fast med tanke på hur han körde över växtligheten när han körde in på sin tomt så bryr han sig nog inte om sin bil heller.
Hade min granne betett sig så hade jag ignorerat i all oändlighet. Anmält alla olagligheter och aldrig gjort något som han kan vinna på.
Vägen vid grannen skiter jag i numer, sist jag lagade kom han ut och drog till mig trots att jag hade livvakt med.Rkarlsson skrev:Snart 66 år gammal man ?
Ja, han river sönder min infart och framför huset så jag måste underhålla så det inte blir potthål. Kan inte kameraövervaka pga länsväg går parallellt.
Saken är den att jag har verksamhet (B&B) på gården och gästerna kan köra där + att sophämtning & post & tidningsbil kör där, därför har jag brytt mig och skött vägen men som sagt gör inget numer.
Det gör inte någon annan heller, lite sura miner överlag för det.
Däremot, nu ikväll berättar mina gäster att frun farit ut och varit aggressiv med orden att de inte får köra på vägen.
Mycket illa, och de vet de, kommer skada min verksamhet i omdömen mm på nätet.
Surt...
Redigerat:
Är ett lantbruk, typ, med verksamhet och sen aug förra året får jag övervaka ganska mycket med kamera.D Daniel 109 skrev:
Tur det för han lejde in tre lokala smågangsters att göra inbrott, först i sep (reka?) sen var de tillbaka i feb och tog två av mina ögon stenar som dumpades i ån direkt. En tävlingskart hittades ganska omgående men min fars mc från -72 dök upp sent i våras när vattnet sjönk undan - totalförstörd.
Han vet precis vad som gör mest ont!
Jag är inte så säker på det. Det har inte prövats än vad jag vet. Tumregeln enligt datainspektionen är att om tillstånd inte gavs med de tidigare reglerna så är det inte tillåtet nu heller. Men jag skulle gärna se en prövning på det.
Hm, Jag vill inte gräva för djupt i reglementet utan tolkar det så bra för mig som möjligt.D Daniel 109 skrev:
Är man såpass utsatt så kan man skita i det faktiskt. Det är ju inte så att bevisvärdet faller bara för att bevisen är inhämtade med olaglig videoövervakning. Har Länstyrelsen lust så kan dom ju driva det som ett eget case, tills dess är det bara att köra på. Jag hade slängt upp vidvinkelövervakning över vägen med med tanke på hur han kör. Kan vara ett bra komplement till body cam.D Daniel 109 skrev: