Hej Forum,
Har någon erfarenhet med att jobbar runt vattenburen golvvärme. Jag har en kompis som vill göta om deras badrum som kräver flytt av toa-avloppet för att passa in ett badkar. Badrummet är på bottenvåning utan källare dvs gjutna rör osv. Det enda jag kan tänka mig är att dem måste bila upp allt och göra om hela golvet. Har jag rätt?

Tack i förhand

• Gilla
Mikael Ekdahl
  • Laddar…
BirgitS
Det låter rätt omöjligt att flytta ett så stort avloppsrör som toavloppet utan att bila upp golvet, det är ju inte bara själva hålet för avloppet utan man måste ju kunna komma åt runt om för kunna ansluta den nya biten till det gamla röret i golvet. Jag vet inte hur tätt man lägger vattenburen golvvärme men även med det vill man väl inte ha mer än 20 cm mellanrum mellan slingorna.

• Gilla
Sanguine
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det låter rätt omöjligt att flytta ett så stort avloppsrör som toavloppet utan att bila upp golvet, det är ju inte bara själva hålet för avloppet utan man måste ju kunna komma åt runt om för kunna ansluta den nya biten till det gamla röret i golvet. Jag vet inte hur tätt man lägger vattenburen golvvärme men även med det vill man väl inte ha mer än 20 cm mellanrum mellan slingorna.
Ja - precis vad jag tror också. Tyvärr planlösningen i rummet är så att det går inte att göra på ett annat sätt. Tack skall du ha för svaret och bekräftelsen av mina egna tankar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.