Hejsan!

I morgon kommer mitt Älvsbyhus och jag tänkte bara kolla en sak med er som tidigare också har köpt Ä-hus. Jag har köpt SX-modellen vilket innebär att man slipper hantlangning etc under byggtiden men det står däremot i mina papper att man ansvarar för att kolla temperaturen i huset 2 ggr/dygn samt rengöring av huset under hela byggtiden. Vad exakt innebär egentligen rengöring under byggtiden? Innebär det att man ska dammsuga och skura golven i hela kåken varje dag efter alla hantverkare eller endast sopa ur huset nån gång i veckan? Säljaren sa att det blir "lite" sopor under byggtiden som kan vara bra att köra bort med en liten släpkärra då och då. Frågan är då hur mycket sopor det egentligen handlar om och hur mycket jobb som krävs under byggtiden? Anledningen till att jag undrar detta är att jag har köpt huset ensam och är bortrest en del med jobbet och vill därför veta hur pass mycket jobb det är under byggtiden. Ni som har byggt Ä-hus kanske kan svara på mina frågor vilket jag vore tacksam för...

Hej!
Vi fick vårt hus i augusti och vi sopade ur huset och plockade skräp lite då och då, ca varannan dag. Utomhus körde vi bort byggsopor med släpkärra. Det blev inte så mycket och du behöver absolut ingen kontainer. Det som kan vara problemet om du är bortrest är att skräpet ligger i vägen för montörerna. De kanske kan tänka lite på var de dumpar skräpet om du upplyser dem om hur du har det.
Var bygger du?
Vilken underbart spännande dag du har framför dig! Ha det så trevligt och lycka till!
:D /Ulle-Bella

Vi ska osse bygga SX modellen och i våra papper står det faktiskt att byggkontainer ingår. Det är iallafall inget vi sagt till om och tycker själva det är smidigt så man slipper köra bort möget själva då vi antagligen jobbar större delen av dagen båda två.. tror det ligger bakat i priset.. Står under övrigt.

Att det ingår byggkontainer hos er beror på att ni har köpt markentreprenaden av er säljare (antar jag) det är i det paketet det ingår kontainer. Från Älvsbyhus ingår nämligen aldrig kontainer.
Skall du hyra en får du räkna med ca 5000:-. Jag kollade nämligen upp detta för 2 veckor sedan, och bestämde oss för att käll sortera istället och spara 5000:-.

Ja vi har köpt markentreprenaden av dom.. dock ska containern stå där under hela husets monteringstid.

Jo, men den ingår i det priset som du betalade för markentreprenaden, och ingår alltså inte hos dom som inte har löst detta med sin säljare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.