2 280 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
JMS Vattenrening
Hej alla duktiga och snälla människor !
Har någon av er erfarenhet av
JMS Vattenrening ?
Jag anser att de är oseriösa.
Någon som har köpt av dem. ? Jag gjorde det , tyvärr.
Hälsningar Daggan Maggan
Har någon av er erfarenhet av
JMS Vattenrening ?
Jag anser att de är oseriösa.
Någon som har köpt av dem. ? Jag gjorde det , tyvärr.
Hälsningar Daggan Maggan
Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!D Daggan Maggan skrev:
D Daggan Maggan skrev:
Nu , efter ett och ett halvt år så får jag tillbaka pengarna för själva reningen jag köpte.
Men jag var tvungen att stämma den i tingsrätten. Blev tvungen att gå med på en förlikning för jag kände att nu orkade jag inte mer . Förlorar minst 10000kr .
Så jag vill varna alla för JMS. De har en historia med missnöjda kunder och stämningar.
Dessutom vill jag verkligen avråda alla från att gå till tingsrätten utan advokat. Välj inte Förenklat tvistemål utan advokat, välj tvistemål med advokat. Annars blir du fullständigt överkörd av domaren.
Jag får ju nöja mig med att jag fick tillbaka en del pengar, men skurkföretaget JMS kom undan alldeles för billigt. De kan fortsätta att blåsa folk och det känns för d………t
Skyddet för konsumenten är riktigt uselt när det kommer kritan.
Samma här:L Lars Lindqvist1 skrev:Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!
Vattenfilter kräver en helhetsbedömning av brunn, vattenmängd och installation. Hos JMS möter man dock en provisionsbaserad säljare – inte en erfaren hantverkare – och i mitt fall resulterade det i att ett dyrt filtersystem såldes in som överhuvudtaget inte var lämpat för vår brunn.
Filtren fick först inte ens plats där de var tänkta att stå, och ännu värre: de kräver stora mängder vatten för backspolning. Resultatet blev att brunnen tömdes gång på gång och att vi periodvis stod utan vatten i kranarna.
Två oberoende firmor har i efterhand sagt att installationen var helt fel för vår brunn. Trots många kontakter med företaget har ingen kompensation eller egentlig lösning erbjudits.
Min slutsats är enkel: här säljs filter – inte lösningar. I mitt fall slutade det med ett mycket dyrt system som gjorde situationen sämre än innan.
Klicka här för att svara