Hej
Vi har en egen borrade brunn, men vattnet gör så handfat mm blir väldigt väldigt missfärgat.
Vårat hus är ganska litet och platsen för en filterlösning har begränsad takhöjd, 96 cm.
Nu har jag fått kontakt med ett företag som har en lösning med ett lågt filter, ca 75 cm högt.
https://www.jms-vattenrening.se/
Tänkte fråga om om någon har erfarenhet av deras produkter?
Mvh
Fredrik

F fredand44 skrev:
Hej
Vi har en egen borrade brunn, men vattnet gör så handfat mm blir väldigt väldigt missfärgat.
Vårat hus är ganska litet och platsen för en filterlösning har begränsad takhöjd, 96 cm.
Nu har jag fått kontakt med ett företag som har en lösning med ett lågt filter, ca 75 cm högt.
[länk]
Tänkte fråga om om någon har erfarenhet av deras produkter?
Mvh
Fredrik
Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!

Ja, kort svar: HÅLL DIG BORTA. Det går inte att lita på deras betyg på trustpilot, det verkar vara manipulerat.

Vattenfilter kräver en helhetsbedömning av brunn, vattenmängd och installation. Hos JMS möter man dock en provisionsbaserad säljare – inte en erfaren hantverkare – och i mitt fall resulterade det i att ett dyrt filtersystem såldes in som överhuvudtaget inte var lämpat för vår brunn.

Filtren fick först inte ens plats där de var tänkta att stå, och ännu värre: de kräver stora mängder vatten för backspolning. Resultatet blev att brunnen tömdes gång på gång och att vi periodvis stod utan vatten i kranarna.

Två oberoende firmor har i efterhand sagt att installationen var helt fel för vår brunn. Trots många kontakter med företaget har ingen kompensation eller egentlig lösning erbjudits.

Min slutsats är enkel: här säljs filter – inte lösningar. I mitt fall slutade det med ett mycket dyrt system som gjorde situationen sämre än innan.

Oj och aj, på något sätt har jag missat att följa upp min egen tråd. Tackar för svaren, men väldigt tråkigt att ni blev missnöjda.

I mitt fall blev det riktigt bra. Vårat problem var ju mangan i vattnet som ledde till missfärgade handfat mm. Platsbristen var också väldigt avgörande.

Men JMS just i Stockholmsområdet hjälpte oss med en lösning som fick plats precis där jag hoppades. Jag upplevde både säljaren och installatören som mycket trevliga, hjälpsamma då jag hade många frågor. Priset tror jag landade runt 25 tkr, inga småpotatisar. Men det löste problemet.

Vi har även någon form av service varje år som kostar runt 2-3 tkr. Även den servicekillen har varit väldigt trevlig.

Filtret backspolas var 48 timme eller vid 1000 liter och använder "tyvärr" salt. En säck var sjätte vecka. Saltet kostar ca 130 kr säcken.

Men att vara av med problemet att slippa skrubba handfat mm är fantastiskt skönt.

Återigen tack för era svar men min erfarenhet var faktiskt den motsatta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.