2 370 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Jigg för listning
Skulle lista ett rum med snedtak och letade en del på nätet efter hur man gör. Då hittade jag denna produkt som verkar riktigt bra. Som amatör sitter det inte riktigt i ryggen hur man ska vända listerna rätt för att få till det. Jag har inte provat den däremot så har jag studerar deras videos _väldigt_ nogrant.
Skulle jag ha mycket listning på G så skulle jag nog överväga ett inköp av den. Tror dock att den kräver lite större såg om man ska upp i dimensioner på listerna.
Känns som att man borde kunna göra de där jiggarna i trä med hjälp av en bordssåg eller bandsåg. Största hemligheten i produkten verkar vara lathunden som talar om hur man ska lägga ämnet beroende på vilken del av hörnet man ska göra. 
jepp, lite jobbigt att tänka vinklar på en 38graders list som skall mötas i 93grader vid ett snedtak för att fortsätta nedför en 35graders trapp.... och ett försök har man på sina ny-svarvade o nymålade lister.joflopp skrev:
Men åxå som Gwyrlim skriver, här kanske inte GSM8:an räcker till alltid.......
Jag tolkar deras site som om att man bryter mot sitens användarvilkoren om man gör det. Dock är ju priset svårmotiverat om man bara ska göra några hörn. Hade jag tjänat mitt levebröd på att sätta list eller hade ett helt hus att göra skulle detta nog vara ett givet köp. Verkar kunna spara massa tid och misstag.joflopp skrev:
Bryter mot sitens användarvillkor? *ler lite*
Det där kommer de ingen vart med och vem i hela världen skulle berätta för dem om man gör en egen variant?
/Kent
Det där kommer de ingen vart med och vem i hela världen skulle berätta för dem om man gör en egen variant?
/Kent
Klicka här för att svara