Har en central som går ut till 4 elbilsladdare, startar jag säkringen till dom skjuter jordfelsbrytaren men jag har fortfarande ström ut till laddarna, allt annat dör?

Spelar heller ingen roll vilken säkring jag drar igång ute i laddstolparna, jordfelsbrytaren skjuter oavsett vilken.

Hur felsöka, vad kan det va? Fukt? Kopplades in idag under dåligt väder.. Tycker allt ser rätt ut.

Det låter som att det är felkopplat. Typ att man tagit faserna till laddarna före jordfelsbrytaren och nollan efter. Inte så bra då det kan bli 400 Volt där det borde vara 230...
Reklamera inkopplingen så får dom göra rätt.

• Gilla
Panor82 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det låter som att det är felkopplat. Typ att man tagit faserna till laddarna före jordfelsbrytaren och nollan efter. Inte så bra då det kan bli 400 Volt där det borde vara 230...
Men vad är det för ärthjärna som kopplat.
Ett sådant fel har jag också gjort ett par gånger men naturligtvis så upptäcker man det när man kontrollerar sin installation.

• Gilla
  • Haha
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Alla nollor ligger på samma plint så borde väl inte bli efter?

Nollan finns ju vanligtvis efter jfb'n. I alla fall någon av dom. Vem är det som har kopplat? Hempul eller elinstallationsfirma?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.