Ny i detta och vi skall ha toa och avlopp för gråvatten till infiltration och tank.

Bergig tomt måste pumpas uppåt.

Någon som har installerat nyligen ? Och har erfarenhet av de två alternativ som jag hittat.

R
Du säger gråvatten och toa , är en tank ca 3 m3 då och gråvatten till infiltration
Blir en tankinstallation ( sort utelämnar jag ) slambrunn , sedan ut till en pumpbrunn , och pump upp till en högre belägen infiltrationsbädd , som kan ligga upp till 50 m från pumpbrunnen , ganska normala installationer med att pumpa

• Gilla
Ripley
  • Laddar…
Tack ungefär det jag vet. Men svårt att välja "märke" någon som har erfarenhet om för och nackdelar. Bra att veta lite innan kontakt
er tas med leverantörer.

R
Lite uppdatering : Är det er toa som ska gå till en tank som töms med sugbil , och BDT-vatten ( bad,disk,tvätt) ska gå till
infiltration via slambrunn - pumpbrunn - infiltration

Stämmer

R
PÅ kommunen så finns det broschyrer som talar om vad som är godkänt i avseende BDT - vatten , toan är vad det är .
Ni kommer då att ha två avloppssystem 1 till tao/tank och 1 till en slambrunn/pumpgrop/infiltration
Så det första ni ska göra är att inhämta info vilken slambrunn som är godkänd , pumpgropen kan vara vad som helst , finns inget om godkännande för den , däremot infiltrationsbädden finns regler för ,
Är det berg eller dåligt med jord under kan det bli en förhöjd infiltration

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.