Gå i poolbyggartankar. Vad är er erfarenhet om att ha en Jet-stream att simma mot när man är 2 personer som vill simma samtidigt?
Ser framför mig att man kan simma framför/bakom varandra, men vad behöver då mini-måtten på poolen vara för att det skall kännas "behagligt" med avstånd till varandra och till kanter?
Alternativt... finns det Jet-stream som trycker ut vatten i 2 olika riktningar(45 gr) så man kan simma 2 personer bredvid varandra(snett mot varandra mot Jet-streamen)?

Jag hade jet stream från fluval i 5 år och jag tyckte det fungerade så där. Det finns varianter som använder en skovelliknande konstruktion som verkar vettig. Kolla också in de här http://www.endlesspools.com/main.htm funderar själv på en endless i nya huset när vi har bott in oss.

När det gäller att kunna simma två så kan det nog bli meckigt. Många simsätt kräver ordentlig bredd och ska man simma i motström så är det viktigt att ligga rätt i tempo och position. 2.5 ggr bredden för single lane får man nog räkna med. Bäst poolkompetens i Europa tycker jag finns i Tyskland. Kolla in tidningen Schwimmbad und Sauna för exempel och leverantörer.

Är och kommer förbli en hopplös simmare... Det är bara lugnt bröstsim och ryggsim jag hanterar. Så lugnt motionssimmande är önskan.
Tänker så här: 3m bredd är tillräckligt för en person. Ligger ca 1,5m från Jet-streamen. Jag tar upp ca 2 m längd, och "den" bakom mig ca 2 m. Totalt ca 6 m. Funkar det? Är det tillräckligt strömt för den personen som simmar bakom? Erfarenheter från er önskas.
Annars gärna länkar eller namn på Jet-streams som har 2 strålar. Men då bordebredden kanske hamna på 4m...
Ett alternativ är ju också 2 st Jet-streams... :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.